اعلام آمادگی۳۰ شهر فارس برای کسب عنوان پایتختی کتاب / آیا سبزوار هم برنامه ای برای پایتختی کتاب ایران دارد؟

شهرها و استان های مختلف کشور در حال آماده سازی خود برای پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران هستند، آیا مردم و مسئولان فرهنگی سبزوار هم به فکر این مهم هستند؟
 
خبرگزاری صدا و سیما از استان فارس روز گذشته خبری به شرح زیر را درباره اعلام آمادگی شهرهای استان فارس برای نامزدی پایتخت کتاب ایران را منتشر کرده است:
 
بیش از ٣٠ شهر استان فارس برای نامزدی و تکمیل پرونده پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران اقدام کرده‌اند.
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به زودی همایش شهرداران شهر‌های هدف فارس در حوزه ترویج کتابخوانی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب فارس در شیراز راه اندازی شده است، بیان داشت: این دبیرخانه از همه شهردارانی که علاقه‌مند به حضور در این رویداد مهم ملی و فرهنگی باشند استقبال می‌کند.
 
سهرابی با اشاره به فعالیت شهر‌های شیراز، اوز و صدرا در سال‌های گذشته برای کسب مقام پایتختی کتاب ایران، گفت: با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها می‌توان گام‌های درخوری را برای ارتقای شاخص توسعه فرهنگی جامعه برداشت.
 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین گفت: دبیرخانه ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب فارس با همکاری این اداره کل، شهرداری شیراز، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و موسسه آفتاب مهرصبا فارس، برگزاری فستیوال ایده‌های ترویج کتابخوانی با عنوان «شیرازه کتاب» را مطرح کرده است.
 
سهرابی افزود: کتابداران، کتابفروشان، موسسات فرهنگی و هنری، موسسات مردم نهاد، نخبگان، دانشجویان، دانش آموزان، آموزگاران، دبیران، استادان دانشگاه، مروجان کتابخوانی و عموم مردم تا ۳۰ مهر۱۳۹۷ فرصت دارند ایده‌های بکر خود را برای ترویج کتابخوانی به دبیرخانه این ستاد ارسال کنند.
 
وی با بیان اینکه از طرح‌های برگزیده جشنواره شیرازه کتاب تقدیر می‌شود افزود: در صورت انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران، از اجرای طرح‌ها توسط ارائه دهنده طرح حمایت مادی و معنوی خواهد شد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقداماتی که برای این جشنواره صورت می‌گیرد باید طور ویژه برای پایتخت کتاب طراحی شده باشد همچنین متناسب با نیاز‌های محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی تدوین شود.
 
سهرابی تأثیرگذاری پایدار بر ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی و نیز مشارکت مردم در این طرح‌ها را نیز از دیگر شرایط شرکت در این جشنواره دانست و عنوان کرد: پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، قابلیت الگوبرداری، فعالیت نوآورانه و کیفی و قابلیت اجرا در سطح کشور، شهر و روستا از دیگر ویژگی‌های این طرح هاست.
 
وی اعلام کرد: علاقه‌مندان باید ایده‌های خود را در قالب فرم فراخوان که در سایت www.mehresabafars.ir در دسترس است به آدرس چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دبیرخانه ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب فارس و یا پست الکترونیکی farsbookpromotion@gmail.com ارسال کنند.
 
جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و نیز شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب ایران اسفند هر سال در تهران برگزار می‌شود.
 
کد: 5050

 

نظرت را بنویس
comments

کتابخوان

یقینا نه... هیچ برنامه ای نداره. واگه یک درصد هم داشته باشه عمرا پایتخت کتاب بشهrnمگه سال های پیش شد؟؟؟؟؟؟؟

کتابخوان

یقینا نه... هیچ برنامه ای نداره. واگه یک درصد هم داشته باشه عمرا پایتخت کتاب بشه مگه سال های پیش شد؟؟؟؟؟؟؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما