مسئولیت اصلی پاسخگویی درباره بلاتکلیفی سجادشهر سبزوار بر عهده کیست؟

کانال تلگرامی هُدهُد سبزوار نوشت:
 
یکی از مطالبات مردم سبزوار در چندسال اخیر مربوط به اراضی سجاد شهر می باشد که علی الرغم پیگیری های مستمر صورت گرفته، هنوز به نتیجه نرسیده است و ده ها و شاید صدها خانواده سبزواری که با هزاران امید و آرزو و در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند را، تا کنون بلاتکلیف گذاشته است.
 
مسائل سجادشهر از آنجایی که یک منطقه شهری دارای طرح و نقشه است و  در  موقعیتی قرار دارد که توسعه شهری سبزوار به آن سمت پیش بینی شده است، باید جزء اولویت های مهم شهری محسوب شود. 
 
این منطقه در سال 76 در طرح جامع مصوب شهر سبزوار به عنوان یک ناحیه شهری مصوب گردید و طرح آماده سازی آن در همان سال توسط مهندسین مشاور «آداک» تهیه شد. اما متاسفانه سال هاست این موضوع مسکوت مانده و هیچ کس برای این منطقه قدمی بر  نمی دارد و با وجود مطالبات مردمی، مشکلات آن برطرف نمی شود.
 
مردم سبزوار در طول این سال ها برای تأمین نیاز خود به مسکن، با توجه به موقعیت خوب اراضی سجادشهر شروع به خریداری زمین در این منطقه کردند. با این امید که این ناحیه از شهر مطابق با استاندارادهای جدید شهرسازی ساخته و آباد می گردد. متاسفانه گرچه زمین های این منطقه به صورت تفکیک شده در اختیار مردم قرار گرفت و پروانه های ساخت آن به مردم تحویل داده شد، اما هنوز موانع و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که موجب به تاخیر افتادن کار و بی اعتمادی مردم شده است.
 
درحال حاضر مجموعه ای جهت پیگیری مطالبات مالکان منطقه سجادشهر تشکیل شده که اعضای هیئت مدیره آن با راه اندازی کانالی در فضای مجازی نتیجه پیگیری های خود را به اطلاع مردم می رسانند.
 
اینطور که پیداست در این مرحله از کار آماده سازی خیابان های اصلی سجادشهر یکی از ضرورت های پیشرفت کار در این منطقه است.
 
حالا باید دید از بین دستگاه ها و مسئولان و نهادهای مرتبط با موضوع سجاد شهر از جمله شهرداری سبزوار، فرمانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، امام جمعه شهرستان، موسسه آبادانی دیار سربداران و... کدامیک باید بالاخره برای حل مشکل مردم قدم موثری بردارد و در واقع مسئولیت اصلی پاسخگویی به مردم در این مقطع برعهده کیست؟
 
امیدوارم خبرنگاران سبزوار این مشکل را با جدیت پیگیری کنند و این موضوع را نزد افکار عمومی به سرانجام برسانند.
 
برای مطالعه مطالب بیشتر از هُدهُد هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
نظرت را بنویس
comments

5

سلام ، فکر نکنم خبری از سجاد شهر باشه ، من خودم ساکن شهرک توحید هستم و فک کنم فقط از منطقه سجاد شهر ، یک خوابگاه شبانه روزی هستش و یک مرکز نیروانتظامی.البته اگه سجاد شهر درست بشه خیلی عالی میشه.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما