تحصیل در بزرگترین دانشگاه ملی غرب خراسان رضوی مورد استقبال دانشجویان / رشد 16 درصدی پذیرش در دانشگاه حکیم سبزواری

بزرگترین دانشگاه معتبر دولتی در غرب خراسان رضوی که در شهر سبزوار واقع شده است، در سال تحصیلی 98-97 با رشد استقبال داوطلبان ورود به دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مواجه شده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری جزئیات این استقبال دانشجویی از دانشگاه را به شرح زیر منتشر کرده است:
 
افزایش ۱۶درصدی جذب دانشجو در سال تحصیلی۹۸-۹۷ در دانشگاه حکیم سبزواری  
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزوای از رشد ۱۶ درصدی جذب دانشجو دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به سال گذشته در این واحد دانشگاهی خبر داد.
 
 دکتر محمدرضا معین فرد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه در شرایطی که برخی دانشگاه‌های سطح کشور با عدم استقبال دانشجویان مواجه هستند اما خوشبختانه در سال تحصیلی جدید جذب دانشجو در دانشگاه حکیم سبزواری رشد داشته، اظهار کرد: جمع دانشجویان جدیدالورود دانشگاه حکیم سبزواری در سال تحصیلی جدید ۲۲۴۲ دانشجو می باشد که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۶درصد رشد را نشان می دهد.
 
وی افزود: بر اساس آمار در سال جدید تحصیلی  به ترتیب در مقطع کارشناسی با جذب ۱۶۰۳ دانشجو رشد ۱۸ درصدی، در مقطع ارشد با جذب ۵۹۶ دانشجو رشد ۱۰ درصدی و درمقطع دکتری با جذب ۴۳ دانشجو رشد ۱۶ درصدی را نسب به سال گذشته در تعداد دانشجویان ورودی سه مقطع دانشگاه شاهد هستیم.
 
  دکتر معین فرد اظهار داشت: همچنین در سال تحصیلی جدید ۳۶ دانشجوی خارجی و اتباع به جمع دانشجویان دانشگاه اضافه شده است.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزوای در ادامه با تاکید بر این که دانشگاه باید محور اصلی پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد، عنوان داشت: برندسازی در حوزه آموزش و پژوهش، تاثیرگذاری در جامعه، همگام بودن با نیازهای جامعه، مهارت افزایی واشتغال پذیری دانشجویان از اولویت های اصلی دانشگاه حکیم سبزواری است.
 
  دکتر معین فرد با اشاره به این که سیاست این دانشگاه در حوزه آموزش حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و  کارآفرین است، گفت: در راستای این اهداف درصدد ایجاد رشته ها و گرایش هایی هستیم که دارای بازار کار و پتانسیل اشتغال باشند ضمنا همکاری با سازمان فنی و حرفه ای شهرستان در خصوص مهارت افزایی دانشجویان و آمادگی جهت حضور در بازارکار و اثرگذاری بیشتر در جامعه  در دستور کار  مرکزآموزش های آزاد حوزه آموزش دانشگاه حکیم سبزواری قرار دارد.
 
منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
 
گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری در ردیف 8 دانشگاه برتر شرق ایران قرار دارد که در شهرهای مشهد، زاهدان، بیرجند، سبزوار، بجنورد، زابل، چابهار و تربت حیدریه در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پراکنده اند. (منبع)
 
دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه بندی پژوهشی سایماگو 2018 حایز شرایط بررسی شناخته شد و از چند دانشگاه ملی در مراکز استان های کشور جایگاه بالاتری را به خود اختصاص داد. (منبع1) ،  (منبع2) 
 
کد: 5050
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما