فرودگاه سبزوار هنوز گازرسانی نشده است / به زودی اسناد مالکیت فرودگاه قدیم و جدید تعیین تکلیف می شود

 
 
قسمت پنجم
 
رئیس فرودگاه سبزوار در نشست با خبرنگاران اسرارنامه به اقدامات خود اشاره کرد و گفت: بنده دوست ندارم در دوران مسئولیتم ساکت و راکد، در یک جا بنشینم. به همین خاطر در این مدت، یک سری مسائل را که از قبل وجود داشت پیگیری کردم.
 
 یکی از مشکلات عمده ای که فرودگاه داشت، اسناد حقوقی آن بود که از دهه 70 همینطورلاینحل باقی مانده بود. بحث جابه جایی فرودگاه جدید و قدیم و واگذاری زمین ها در شهرک صنعتی(صالح آباد) و توافقاتی که در سال 73 شکل گرفته بود که بر مبنای آنها، اسناد باید منتقل می شد، اما متاسفانه بعد از عملیاتی شدن فرودگاه کسی سراغش نرفته و تعهدات به درستی انجام نشده بود. چه تعهداتی که شرکت فرودگاه داشت چه تعهداتی که مردم منطقه و هیئت امنای فرودگاه در قبال شرکت فرودگاه ها داشتند. 
 
پیگیری و به جریان انداختن همین ماجرا انرژی زیادی از من گرفت. اما خدا را شکر کار روی روال افتاده و بعد از یک سال و نیم که این موضوع در جریان است، امیدواریم بالاخره به نتیجه برسد و وضعیت زمین های قدیم که مردم خریده بودند و سندی به آن ها داده نشده و همچنین فرودگاه جدید که اسنادش مطابق با تعهداتی که سال 70 شکل گرفته هنوز منتقل نگردیده، مشخص شود و انشاالله با این پیگیری ها هر دو طرف به حقشان برسند. 
 
در واقع مساحت فرودگاه قدیم با مجموعه محوطه و ابنیه آن که شامل خانه های سازمانی و ساختمان اداری است، 103 هکتار است و طبق توافقات سال 73 باید 12 هکتار آن در تصرف شرکت فرودگاه ها باقی بماند و بقیه آن باید به مردم و هیئت امنای فرودگاه بابت تعهداتی که داشتند واگذار شود و متقابلا آن ها سند زمین فرودگاه جدید را به شرکت فرودگاه های کشور منتقل کنند.
 
شرکت فرودگاه های کشور تعهداتش را انجام داده و اسناد فرودگاه قدیم را به نام اداره راه و شهرسازی کرده است تا این اداره سندها و زمین ها را از طریق شهرداری به صاحبان انتقال دهد و اکنون سندهای آن 91 هکتار در اختیار اداره راه و شهرسازی است و حتی سند همان 12 هکتاری که باید در اختیار شرکت فرودگاه ها باقی می ماند، را نیز باید راه و شهرسازی به ما برگرداند و بنابراین در حال حاضر اداره راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد؛ زیرا مشکل از آن ناحیه است. 
 
در واقع باید بین هیئت امناء فرودگاه و اداره راه و شهرسازی و شهرداری که مجری کار محسوب می شود، هماهنگی شکل می گرفت که متاسفانه این هماهنگی ها و اقدامات لازم هنوز انجام نشده است. اما امیدواریم به زودی تکلیف 12 هکتار ما و 91 هکتار مردم و اسناد فرودگاه جدید روشن شود.
 
از دیگر پیگیری هایمان در این مدت بحث گازرسانی به فرودگاه بوده است، چرا که ما بعد از این همه سال که از افتتاح فرودگاه می گذرد، هنوز گاز نداریم. البته الان دو سال است که با پیگیری هایی که شد، فرودگاه در لیست گازرسانی ها قرار گرفته؛ گرچه این کار باید خیلی قبل تر انجام می شد. زیرا ما در هر ماه برای وسایل گرمایشی و سرمایشی مان کلی هزینه سوخت فسیلی می کنیم. ادامه دارد...
 
(این مصاحبه در اواسط مهرماه 97 انجام شده است)
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما