همه روزه شدن پروازهای سبزوار در مسیر تهران هدف کوتاه مدت ماست

امید برومندی، ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
قسمت پنجم(کلیک کنید)
 
قسمت ششم
 
روشن بین رئیس فرودگاه سبزوار در رابطه با همه روزه شدن پروازهای تهران گفت: در حال حاضر همه روزه شدن پروازهای فرودگاه در مسیر پایتخت هدف کوتاه مدت ماست که امیدواریم به زودی تحقق یابد. ما همچنین باید سعی کنیم که شرکت ها را به سمت و سویی ببریم که زیاد تغییر ساعت نداشته باشند تا مشتری ها بتوانند با اطمینان برای زمان خود برنامه ریزی کنند و استمرار این روند منجر به جذب دانشجویان بیشتری بشود. 
 
همچنین با جذبه  ای که مقاصد عتبات عالیات و کیش برای مردم منطقه دارد، پروازهای این دو مسیر نیز می تواند برقرار شود و من هم به جد پیگیرم که در مسیر کیش یک پرواز یا دو پرواز در هفته را حتما راه اندازی کنیم و  استمرار ببخشیم. 
 
بعد از مسیرهای کیش و عتبات اگر خدا یاری کند امیدواریم برای نوار شمالی کشور هم بتوانیم برنامه ریزی کنیم.
 
همچنین برای مقاصد دیگری نظیر شیراز و اصفهان نیز لازم است ابتدا رصدی انجام دهیم و ببینیم چه تعداد از مردم سبزوار و شهرهای اطراف سفرهای هوایی به این مقاصد خواهند داشت که در صورت کسب اطمینان این مسیرها نیز می تواند برای فرودگاه سبزوار مطرح باشد. 
 
در حال حاضر فرودگاه سبزوار دارد خوب نقش آفرینی می کند و اگر تطویل باند اتفاق بیافتد و دو هزارمتر توسعه ترمینال صورت بگیرد و پارکینگ نیز توسعه یابد، در آینده می توانیم در این فرودگاه پذیرای هواپیماهای سنگین و پهن پیکر نیز باشیم. 
 
البته تجربه من می گوید برقراری پرواز کاری ندارد. مثلا برای فرودگاه قشم من می توانم از طریق ارتباط با بعضی مسوولان پرواز برقرار کنم. ولی این اطمینان را نداریم که مسافرانش را در سبزوار داشته باشیم و اگر برای یک مسیر یک هفته پروازی انجام شود و هفته دیگر کنسل شود، لطفی ندارد و برای شهرستان هم خوب نیست. ما باید ابتدا به این اطمینان برسیم که برای یک مسیر پروازی، حداقل شصت درصد مسافر را داشته باشیم. مثلا پرواز کیش را که اکنون به دنبالش هستیم به این خاطر است که تقریبا جذابیت کافی را برای همه شهرها دارد و خصوصا اگر در نیشابور و جوین و جغتای و اسفراین هم اطلاع رسانی کنیم می توانیم از استقبال شدنش مطمئن باشیم. عتبات عالیات نیز این جذبه را دارد. این می تواند به عنوان حق مردم منطقه باشد که از تنها فرودگاهشان به  عتبات عالیات پرواز داشته باشند.
 
رسانه های محلی می توانند به فرودگاه سبزوار در پیشبرد اهداف توسعه ای کمک کنند
 
ما رسانه ها را کمک حال خودمان می دانیم و اعتقاد داریم که باید همه همگام و همفکر شویم و به کمک هم بیاییم تا به هدف های جمعی مان که هم توسعه فرودگاه و هم توسعه شهرستان است برسیم. 
 
بعضی مواقع هست که بعضی حرف ها را ما نمی توانیم بزنیم اما رسانه ها می توانند بگویند و بعضی پیگیری ها را رسانه ها نمی توانند انجام دهند که ما می توانیم انجام دهیم. خدا را شکر در این مدت هم که آقای وهاب دلقندی را در سمت روابط عمومی گذاشته ایم، ارتباطات خوبی با اصحاب رسانه دارد و پای کار هم هست.
 
مردم مان هم مردم خوبی هستند؛ پای همه چیز ایستاده اند و شایسته این هستند که به نحو مطلوب سرویس بگیرند. ما هم خدمات رسان مردمیم. چون مردم هستند که ما اینجا نشسته ایم. من خیلی وقت ها به همکاران می گویم اگر پروازی در فرودگاه انجام نشود، چرا ما پشت میز بنشینیم؟ وقتی پرواز انجام شود، فرودگاه مدیر و کارمند می خواهد، ما هستیم که پرواز انجام شود و باید تلاش کنیم که پروازها بیشتر شود. 
 
مردم از اول پای همه چیز بودند پای انقلاب و جنگ و در همه صحنه ها بوده اند. ادامه دارد...
 
(این مصاحبه در اواسط مهرماه 97 انجام شده است)
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما