واکنش ها همچنان ادامه دارد؛

بودجه سال گذشته پایتختی کتاب سبزوار همچنان در هاله ای از ابهام

بازتاب ادعای اخیر رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار که گفته بود با حمایت حسین مقصودی وهزینه کمتر از 10 میلیون تومان توانسته است عنوان نامزد پایتختی کتاب را برای سبزوار دریافت کند، همچنان با واکنش های افراد فعال در این حوزه روبرو است.

گرچه تاکنون تصور ما بر این بود که شاکیان فقط در حوزه هنر بوده اند و شاید این افراد از باب علاقه به هنر و شهرستان به طور رایگان وقت شان را صرف انجام کارهای زیبا و به یادماندنی برای کسب عنوان پایتختی کتاب سبزوار کرده اند؛ اما در هزینه هایی که محمد علی آبادی در یادداشت خود با عنوان ناگفته های رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار درباره پایتختی کتاب ایران نوشته بود، علاوه بر حمایت از گروه های هنری به هزینه داوری نیز اشاره کرده است.
 
این در حالیست که طی تماس های تلفنی و گفتگو با داوران جام باشگاه های کتابخوانی به عنوان یکی از بخش های مهم و موثر در طرح پایتختی کتاب، مشخص شد، که این داوران نیز هزینه ای دریافت نکرده اند. 
 
موسی الرضا دانایی، یکی از فرهیختگان سبزواری که داوری جام باشگاه های کتابخوانی را بر عهده داشت در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه این ادعای رئیس سابق ارشاد سبزوار را تکذیب کرد و گفت: بنده ریالی بابت داوری جام باشگاه های کتابخوانی دریافت نکرده ام، حتی دریغ از یک لوح تقدیر.

وی افزود: تنها دریافتی که بنده از محل جام باشگاههای کتابخوانی داشتم، یک جلد کتاب بود که به من هدیه دادند.

دانایی اظهار داشت: محمد علی آبادی در تاریخ 6 خرداد 96 شورای سیاست گذاری کتاب را، راه اندازی کرد و ابلاغی به عنوان یکی از اعضای شورا برای بنده صادر کرد، اما این اقدام فقط به صورت یک حرکت نمایشی انجام گرفت که حتی یک جلسه برگزار نشد تا حداقل افراد شورا همدیگر را بشناسند.

وی در رابطه با بن تحویل کتاب که اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار دریافت کرد بود، افزود: طی تماسی که محمد علی آبادی با بنده داشت قرار شد به خاطر اعلام آمادگی و علاقه ام به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی ، برای جام باشگاه ها و انتخاب کتاب در رده سنی کودک و نوجوان به مشهد بروم، اما در عمل هیچ حمایتی از جانب اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار انجام نگرفت و بنده با اتومبیل شخصی خود به مشهد رفتم و بخشی از کتاب های انتخابی را خودم به سبزوار آوردم و بخشی را نیز با وانت ارسال کردم.

وی همچنین با اشاره به دوره مربی جام باشگاه های کتابخوانی اظهار داشت: برای طی دوره مربی گری جام باشگاه ها، اعلام شد که سبزوار دارای پنج سهمیه است که بنده اسامی افراد علاقمند به این کار را پیشنهاد دادم، اما در نهایت همراه با خانم شیرازی و آقای فدایی و با هزینه شخصی و اتومبیل خودمان به مشهد رفتیم  و متاسفانه سبزوار در اثر کم کاری اداره ا رشاد، نتوانست سهمیه خودش را به طور کامل استفاده کند.

دانایی در ادامه گفت: ناگفته نماند که از پرسنل اداره ارشاد و همکاران علی آبادی نیز درخواست کردم که در این دوره شرکت کنند؛ اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت رئیس سابق ارشاد و تقبل نکردن حق ماموریت کارمندان، نیروهای اداره از شرکت در این دوره بازماندند.

همچنین محمد اسماعیلی یکی از فرهنگیان شهرستان، که از داوران این جشنواره بود؛ طی تماس تلفنی اظهار داشت که هیچ هزینه ای بابت داوری خود در جام باشگاه های کتابخوانی دریافت نکرده است.

حال  با توجه به اینکه همچنان واکنش های  شخصیت های مختلف دخیل در پروژه پایتختی کتاب ایران در سال 96، نسبت به اظهارات و عملکرد متناقض علی آبادی در این زمینه به اسرارنامه ارسال می شود، مجدداً باید از رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار پرسید، مبلغ 10 میلیون تومانی که وی مدعی شده است برای پایتختی کتاب در سبزوار هزینه کرده است، دقیقا کجاست و صرف چه برنامه هایی شده است؟

آیا زمان آن نرسیده که مبالغ و مستندات هزینه ها را شفاف سازی کنید؟!

کد:6430

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما