روزشمار سبزوار برای هفته کتاب و کتابخوانی تدوین شد

ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
جلسه نشست مدیران آموزش و پرورش و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با محوریت اجرای روزشمار هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه؛ دبیر ستاد گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان سبزوار در این جلسه گفت: با پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته، پوستر روزشمار هفته کتاب و کتابخوانی نهایی شد و برای چاپ ارسال گردید.
 
رضا شجاع مقدم افزود: قرار است هرکس در حوزه خود مستندسازی ها را انجام دهد و بعد از گرفتن امضای نماینده ها و فرماندار، بنده شخصا آن ها را به  تهران خواهم برد و امیدواریم اتفاقات خوبی برای پایتختی کتاب امسال رقم بخورد.
 
وی سین برنامه روز شمار هفته کتاب و کتابخوانی را اعلام کرد و گفت: برنامه های هفته کتاب در 24 آبان 97 با کاروان دوچرخه سواری و اهدای کتاب آغاز می گردد که در این برنامه دو کاروان از دو مسیر میدان حسین فهمیده به سمت منزل حاج آقای علوی و همچنین چهل متری به سمت آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری مسیر را با اهدای کتاب به مردم طی می کنند. 
 
شجاع مقدم در ادامه افزود: در بحث دیدار با نویسندگان و پدید آورندگان کتاب به منزل آقای معدنی یکی از نویسندگان سبزواری می رویم.
 
وی تصریح کرد: یکی از برنامه های هفته کتاب که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده ، 40 جشن کتاب در 40 شهر با حضور نویسندگان مطرح کشوری است که  ما برای میزبانی از این برنامه در تاریخ 29 آبان 97 اعلام آمادگی کرده ایم.
 
معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش سبزوار در ادامه این جلسه پیشنهاد نواختن زنگ کتاب را برای گنجاندن در سین برنامه های این هفته مطرح کرد؛ که مورد  استقبال سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار واقع شد و مقرر گردید که در ساعت 10 صبح 28 آبان، در محل دبستان پسرانه غفوری این زنگ نواخته شود.
 
همچنین از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این هفته؛ عضویت رایگان در کتابخانه های سطح شهر است.
 
در بخش دیگری از این جلسه از امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی وهنری بین ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار و آموزش و پرورش شهرستان در راستای توسعه وترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وکیفیت بخشی مدارس درامرکتاب و کتابخانه خبر داده شد.
 
گفتنی است در این جلسه رضا شجاع مقدم سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار، احمد یزدی معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش، ابوالفضل صادقی معاون آموزش ابتدایی،  محمد اسماعیلی کارشناس مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش و تعدادی از دست اندر کاران فرهنگی شهرستان حضور داشتند.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما