عضویت دسته جمعی تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه در کتابخانه آیت الله فقیه سبزواری

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
اعضای هیئت تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه در پنجمین روز از هفته کتاب طی اقدامی نمادین به جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با حضور در کتابخانه آیت الله فقیه سبزواری به صورت دسته جمعی به عضویت در این کتابخانه عمومی شهر سبزوار در آمدند.
 
مدیرمسئول، سردبیر و دبیران سرویس های مختلف خبری اسرارنامه خانم ها و آیان ریحانه ریاحی، امید برومندی، سمیرا واعظی نژاد، زهرا امیری ، برات رجبی و سید محمد جواد علوی مقدم، امروز پس از پر کردن فرم های درخواست عضویت و بازدید از فضای کتابخانه، هفته کتابخوانی را به هما لشگریان مسئول کتابخانه و دیگر کارکنان این مجموعه تبریک گفتند و با حضور بر مزار آیت الله فقیه سبزواری به روح پر فتوح آن عالم بزرگوار با قرائت فاتحه ادای احترام کردند.
 
اسرارنامه ای ها امروز همچنین از نمایشگاه دانای خوش سخن که توسط گروه «مقر کتاب» در محل مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم برپا شده است، بازدید کردند.
 
مقر کتاب متشکل از بانوان فرهیخته و فرهنگ دوست سبزواری است که جهت حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نسل جوان و نوجوان و آموزش هایی در خصوص مهارت های زندگی، اقدامات متنوع و ارزشمندی انجام داده اند. 
 
گفتنی است نمایشگاه دانای خوش سخن از تاریخ 27 آبان ماه در محوطه مرکز تربیت مدرس قرآن کریم برپا شده و تا 30 آبان ماه برای بازدید عموم علاقه منان دایر است. 
 
گفتنی است، کتابخانه آیت الله فقیه سبزواری و مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم، هر دو در محل آرامگاه ومنزل به یادگار مانده از آیت الله فقیه سبزواری دایر شده اند.
 
منزل و آرامگاه آیت الله فقیه سبزواری خانه ای تاریخی با باغی مصفا است که در یکی از مناطق مرکزی شهر سبزوار قرار گرفته و در گذشته به عنوان مدرسه علمیه محمدیه باز هم مورد استفاده امور دینی بود، اما برای مدتی به تعطیلی کشیده شد و در حالی که ساختمان زیبای آن به مرور فرسوده شده و در حال تخریب بود، مجدداً از سال 1387 مرکزعالی تربیت مدرس قرآن کریم در آنجا مستقر گردید تا چراغ فعالیت های قرآنی همچنان در منزل و آرامگاه آیت الله فقیه سبزواری روشن و برقرار باشد.
 
در واقع محیط مخروبه و متروکی که تا پیش از استقرار مرکز تربیت مدرس قرآن کریم و کتابخانه آیت الله فقیه سبزواری در مدرسه محمدیه به وجود آمده بود، اکنون تبدیل به یکی از فضاهای با نشاط و پویای شهر سبزوار شده است که مجدداً در خدمت فعالیت های قرآنی قرار گرفته است.
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما