دانشگاه های علوم پزشکی خراسان افزایش می یابد / با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی کاشمر


فرماندار شهرستان کاشمر به تازگی اعلام کرده است ، تا مهرماه سال جاری شبکه بهداشت و درمان کاشمر به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل می شود .

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه با تأسیس دانشکده علوم پزشکی در دیار ترشیز و شهر کشمش های شیرین خراسان ، شمار دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی این استان افزایش یافته و متعاقباً کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم خراسان نیز بالا خواهد رفت.

در حال حاضر سه شهرستان مشهد ، سبزوار و گناباد از چند دهه گذشته دارای دانشگاه علوم پزشکی هستند و شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور نیز در چند سال اخیر اقدام به تأسیس دانشکده های علوم پزشکی کرده اند.

کاشمر بدین ترتیب ششمین شهرستان خراسان رضوی خواهد بود که به گفته فرماندار این شهرستان تا مهرماه 92 صاحب دانشکده علوم پزشکی خواهد شد تا گام دیگری در راستای ارتقاء سطح بهداشت و درمان مردم منطقه جنوب و جنوب غرب خراسان رضوی برداشته شود.

مهدی فروزانفر در خصوص راه اندازی دانشکده علوم پزشکی کاشمر به خبرنگار ایسنا چنین گفته است : با پیگیری‌های صورت گرفته، تا پایان مهرماه شبکه بهداشت و درمان کاشمر تبدیل به دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

[فروزان که پیش از این اولین فرماندار شهرستان جوین بوده است و اکنون فرمانداری شهرستان کاشمر دیار ترشیز را برعهده دارد]
، خاطرنشان کرد: با موافقت‌های صورت گرفته جهت ارتقای شبکه بهداشت و درمان کاشمر و استقلال از دانشگاه علوم پزشکی، اعتبارات مستقل از وزارتخانه دریافت می‌شود.

وی با بیان این‌که در کاشمر جهت تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی تلاش‌هایی آغاز شده، تصریح کرد: اگر چه دانشکده پرستاری در دوسال اخیر فعال بوده اما مجوز قطعی آن اخذ و موافقت برای افزایش رشته‌های این دانشکده کسب شده است. (منبع : ایسنا)

مدتی پیش از این هم برخی رسانه های محلی از اخذ مجوز قطعی برای راه اندازی دانشکده پرستاری در شهرستان کاشمر خبر داده بودند.

به طوری که خبرگزاری ایرنا در فروردین ماه 92 نوشت :

 موافقت قطعی فعالیت دانشکده پرستاری در کاشمر اخذ شد

کاشمر - مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از موافقت قطعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فعالیت دانشکده پرستاری در این شهرستان خبر داد.

دکتر محمد جواد یزدانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در نامه ای که از سوی دکتر طریقت منفرد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شده، آمده است: به استناد رای صادره در دویست و بیست و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی مورخ 28 اسفند 91، فعالیت دانشکده پرستاری کاشمر مورد موافقت قطعی قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد با قطعی شدن مجوز فعالیت این دانشکده بتوان در آینده خدمات موثرتری درحوزه سلامت ارائه نموده و با مهیا نمودن زیرساختها و امکانات و تجهیزات لازم، زمینه ارتقای این دانشکده به دنشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی را فراهم کرد.
(منبع:ایرنا)

گفتنی است شهرستان تربت جام نیز دارای دانشکده پرستاری است که ممکن است این دانشکده نیز در سال های آینده توسعه یافته و به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شود.(منبع)


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
مجتمع مراکز تحقیقاتی ومعاونت تحقیقات و فن آوری در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تأسیس شد.
نظرت را بنویس
comments

دقت کنید دانشکده تاسیس می شود نه دانشگاه عزیز دل / دانشگاه مجموع چند دانشکده اس
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما