قطع مکرر برق صدای مغازه داران خیابان بهار سبزوار را در آورد / پاسخ مسئولان به این مشکل

 
گزارش: ریحانه ریاحی
عکس: سید محمد جواد مقدم
مجله اینترنتی اسرارنامه:
 
در هفته های اخیر تماس ها و پیغام های متعددی از جانب شماری شهروندان سبزواری در خصوص قطعی مکرر برق بخش هایی از خیابان بهار  به دفتر مجله اینترنتی اسرارنامه صورت گرفت. این مساله سبب شد گزارشگر ما برای پیگیری این موضوع  به تهیه گزارش میدانی از کاسبان و مالکان آن محل بپردازد.
 
آ، زارعی یکی از کسبه این خیابان می گوید: بنده در مغازه ام یک تن شیر در دستگاه نگه داری می کنم که حدود دومیلون و پانصد تومان سرمایه من محسوب می شود و با قطع برق تمام اجناسم از قبیل پنیر، خامه ، ماست و.... در معرض خطر است و متاسفانه اکثراً اطلاع نمی دهند به جزء یک مرتبه که بروشور چاپ کرده بودند و اطلاع رسانی کردند که خوشبختانه آن روز را خرید نکردم. و یا عمده ترین مشکل دستگاه های کارتخوان می باشد که با قطعی برق غیرقابل استفاده می شود و مشتری به دلیل نداشتن پول، خرید نمی کند و این یعنی از دست دادن مشتری.
 
کاظم شهرآبادی یکی دیگر از مغازه داران این خیابان نیز گفت: چندین مرتبه که به نیروهای اتفاقات برق گفته ام در پاسخ گفته اند برق زمینی است و اتصالی می کند و قطع می شود و در کل باید سیستم برق این محدوده کلا عوض شود و هیچگاه اساسی آن را عوض نکردند. حدود 8 سال در این محل مشغول به کسب و کار هستم و با این مشکل مواجه بوده و هستم. در یک سال اخیر به جز تابستان ها که قطعی برق سراسری بود ماه های دیگر نیز با قطع برق مواجه بوده ایم. متاسفانه با این قعطی ها شاهد ضرر بسیاری بوده ایم و مشتری هایمان را از دست می دهیم.
 
وی ادامه داد: در این چندسال تنها یک مرتبه بابت قطعی برق اداره مربوطه به مغازه داران خبر داد که آن هم ساعتی که اطلاع دادند با ساعتی که برق قطع شد هماهنگ نبود و حدود 2 ساعت تاخیر داشت.
 
سعید میری دیگر شهروندی که در این خیابان مغازه دارد، نیز درباره مشکلاتی که برای او و کسب و کارش پیش آمده است، گفت: قطعی برق باعث بیچارگی و دردسر برای ما شده است. مشتری آب میوه می خواهد به دلیل نبودن برق نمی توانم در اختیارشان بگذارم. چرا مسئولین مربوطه پیگیری نمی کنند؟ نوسانات برق باعث می شود وسیله های برقی مان از بین رود. گرچه هر دفعه قطعی پیش می آید، بعد از یکی دوساعت وصل می شود ولی باید به این مشکل اساسی بپردازند.
 
در ادامه این گزارش، جهت پیگیری درد شهروندان سبزواری تماسی با رئیس اداره برق شهرستان برقرار کردیم و جویای مشکل پیش آمده بخشی از خیابان بهار شدیم.
 
سیدحمید شهرآیینی گفت: قطعی برق در تابستان سراسری و کشوری بوده و تنها شامل این منطقه نبوده است؛ ولی از آنجایی که این منطقه در پاییز و زمستان هم شاهد قطعی هایی بوده، باید بگویم خاموشی ها به صورت خواسته و عمدی صورت می گرفت تا کارهای ساختاری و اساسی برای جلوگیری از قطع این منطقه صورت گیرد. و برای رسیدگی نیاز به خاموشی خواسته داریم.
 
وی ادامه داد: قطعی برق خیابان بهار به این دلیل صورت گرفت تا بتوانیم دستگاه ترانسفورماتور پست توزیع را در آن منطقه نصب کنیم تا از قطعی های بعدی جلوگیری شود. همچنین یکی دیگر از اقداماتی که صورت گرفت رفع حریم خطرناک بود که براثر ساختمان سازی ها صورت گرفته بود و باعث قطعی برق آن منطقه شده بود که رفع حریم کردیم. با این اقداماتی که صورت گرفت در نظر داریم برق منطقه را ثابت و پایدار کنیم و تا مردم این منطقه شاهد قطعی برق نباشند.
 
 رئیس اداره برق سبزوار در پاسخ به این سئوال که چرا بعضی قطعی های برق به مردم منطقه اطلاع رسانی نشد یا زمان اطلاع داده شده با زمانی که برق واقعا قطع شده یکسان نبوده است، گفت: ماموران اداره برق از ساعت 7 شروع به کار می کنند و اگر زمان قطع برق با ساعتی که اعلام کرده اند هماهنگ نیست به این دلیل است که می خواهیم کمترین خاموشی را به مردم اعمال کنم و تاجایی که بتوانیم از قطعی برق جلوگیری می کنیم. و اگر هم قطعی صورت می گیرد برای جلوگیری از خطر برای نیروها ضرورت دارد.
 
وی همچنین گفت: در رابطه با اینکه نیروهای اتفاق برق برای وصل مجدد برق، دیر به مکان مورد نظر می رسند این است که باید زمان مورد نیاز برای تعمیرات و اجرا در اختیار اداره برق قرار گیرد تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند و انشا... به سرانجامی برسانند. 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما