کنگره ملی آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار برگزار می شود

 
کنگره ملی آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار برگزار می شود.
 
مدیر حوزه علمیه سبزوار گفت: نخستین کنگره ملی آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری خطیب و موسس مدارس تعلیمات اسلامی در حکومت پهلوی، اول دی ماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.
 
حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با پیام مراجع تقلید آیات عظام لطف الله صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی در حوزه علمیه سبزوار برگزار خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: این عالم مبارز از عناصر انقلابی و فرهنگی در حکومت طاغوت بود که در دوران خفقان ستم شاهی 183 مدرسه تعلیمات اسلامی در سراسر کشور ایجاد کرد.
 
وی گفت: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی از سرمایه های دینی و فرهنگی کشور بود و برگزاری این همایش با هدف معرفی این عالم برجسته و الگو به مبلغان و نسل جوان برگزار می شود.
 
مدیر حوزه علمیه سبزوار افزود: در برگزاری این همایش، بنیاد بعثت و نهج البلاغه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، دفتر امام جمعه، حوزه علمیه، میراث فرهنگی و دفتر تاریخ شفاهی سبزوار همکاری دارند.
 
آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سال 1275 شمسی در شهر سبزوار متولد شد. 
 
وی پس از فراگیری قرآن، دروس ابتدایی و مقدمات علوم دینی در مشهد در سال 1305 به عراق عزیمت کرد و در سال 1310 در عصر اختناق حکومت رضاشاه به ایران بازگشت.
 
تأسیس مدارس تعلیمات اسلامی در تهران و شهرستانها، تأسیس بیش از 80 مسجد و حسینیه، تأسیس مدارس دینی در شهرستانهای مختلف و دهها کتابخانه بزرگ در شهرهای گوناگون از مهمترین فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اوست.
 
آیت الله اسلامی در سال 1364، در سن 99 سالگی در تهران رحلت کرد و در یکی از حجرات صحن بزرگ حرم حضرت معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد.
 
کد: 6430
منبع: ایرنا
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما