«محمود دولت آبادی» دبیر افتخاری جشنواره تئاتر شد

تهران- ایرنا- محمود دولت آبادی، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس با پیشنهاد و حکم رئیس هیات مدیره موسسه اکبر رادی و شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره این موسسه، دبیر افتخاری این رویداد فرهنگی هنری شد.
 
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری این جشنواره بهزاد صدیقی ضمن ارائه گزارش کوتاهی از روند فعالیت‌ها و معرفی بخش های این جشنواره به دولت آبادی از ایشان برای پذیرش سمت دبیری افتخاری این جشنواره، سپاسگزاری کرد و حضور او را مغتنم، افتخار آمیز و مایه مباهات خواند.
 
نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی به همت موسسه فرهنگی - هنری استاد اکبر رادی (بنیاد اکبر رادی) و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 22 تا 28 دی ماه سال جاری در بخش های رقابتی مونولوگ، نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی، مقالات رادیشناسی و کاریکاتور برگزار خواهد شد.
 
نشست شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی در محل عمارت جدید خانه تئاتر و با حضور محمود دولت آبادی، حمیده بانو عنقا رئیس هیات مدیره موسسه اکبر رادی و شورای سیاستگذاری جشنواره، هادی مرزبان، بهزاد صدیقی، حسین مسافر آستانه، محمد امیریاراحمدی، بهروز محمودی بختیاری، امیر اسمی، روح الله جعفری، یوسف باپیری، امید طیرانی بی غم برگزار شد.
 
صدیقی سپس در خصوص جوایز و‌ اهدای نشان اکبر رادی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در این جشنواره به برگزیدگان هر بخش که یک نفر است، جوایزی تعلق می گیرد و برای نخستین بار به برگزیده بخش نمایشنامه نویسی نشان اکبر رادی اهدا می شود. این نشان ها را سفارش داده ایم و به زودی با برگزاری مراسمی از آن رونمایی می شود.
 
در ادامه حمیده بانوعنقا نیز با ابراز خرسندی از پذیرش دبیری افتخاری این رویداد توسط دولت آبادی، گفت: از همراهی و همکاری ایشان بسیار خوشحالم و امیدوارم بتوانیم با حضور ایشان جشنواره پر رونقی داشته باشیم. 
 
رئیس هیات مدیره بنیاد اکبر رادی با ابراز تأسف از بی توجهی نهادهای سیاستگذار فرهنگی هنری و شهری به برنامه‌های بنیاد رادی گفت: مسئولان با وجود این که بنیاد رادی دارای مجوز فعالیت رسمی است، هیچ گونه حقی را برای این بنیاد قائل نیستند.
 
همچنین دولت آبادی در سخنانی با تمجید از برگزاری جشنواره تئاتر اکبر رادی گفت: برای این جشنواره آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم جشنواره ی پرباری باشد. 
 
وی هم چنین افزود: برگزاری این جشنواره نشان می دهد ما هستیم و وجود داریم. خیلی خوشحالم که حمیده بانو عنقا فعالیت بنیاد رادی را به شکل جدی و مستمر ادامه می دهند. من نیز تا آن جا که بتوانم همراه بنیاد رادی خواهم بود. 
 
خالق رمان کلیدر و جای خالی سلوچ پس از دیدن طرح نشان اکبر رادی تأکید کرد: این نشان بسیار زیباست و خط اکبر رادی که همانند مینیاتور است چه خوب در این طرح نشان رادی آمده است. 
 
در پایان چهارمین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره، حکم دبیری افتخاری محمود دولت آبادی توسط حمیده بانو عنقا به ایشان تقدیم شد. 
 
در متن حکم استاد محمود دولت آبادی که با امضای رییس هیات مدیره موسسه اکبر رادی و رئیس شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی آمده است که «کوشش ها و تجربیات ارزشمند و ا عتبارآفرین جنابعالی سبب شد تا بنیاد اکبر رادی دبیر افتخاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی را به آن جناب بسپارد. بی تردید حضور ارجمند جنابعالی در این جشنواره، به اعتبار و رونق آن خواهد افزود و موجب دلگرمی بنیاد اکبر رادی خواهدشد.»
 
نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی دی ماه 1397 توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزار می شود. 
 
کد: 5050
نظرت را بنویس
comments

تور چین

مرد بزرگیه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما