آتا که به سبزوار نیامد به بیرجند رفت

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

شرکت هواپیمایی آتا که قرار بود از اردیبهشت ماه 97 به سبزوار بیاید اما بعد از مدت کوتاهی برنامه پروازی خود در مسیر هوایی تهران - سبزوار را لغو کرد، قرار است به زودی طبق خبر منتشر شده در وبسایت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، فعالیت پروازی خود را در مسیر بیرجند - تهران آغاز کند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، رئیس فرودگاه سبزوار در اردیبهشت سال جاری، اعلام کرد که با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان جهت توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی پروازهای شرکت آتا در سبزوار برقرار می شود(منبع)

، اما این خبر خوش مدت زیادی طول نکشید، اما در خبری که 8 دی ماه 97 در وبسایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منتشر شد، مديرکل فرودگاه هاي استان خراسان جنوبي به خاطر کنسلی پی در پی پروازهای فرودگاه بیرجند، از شركت هواپيمايي آتا قول مساعد براي برقراري پرواز گرفته است و شش پرواز رفت و برگشت اين شركت از 15 دي ماه در بیرجند داير میشود.

هادی سلامی مديركل فرودگاه هاي استان خراسان جنوبي در این خبر گفته است: از ابتداي سال جاري 44 پرواز رفت و برگشت در فرودگاه بيرجند داشتيم ولي از ابتداي برنامه زمستاني 10 پرواز رفت و برگشت ايران اير به دليل كمبود ناوگان لغو شد. و از آنجایی که پيگيري هاي ما براي برقراري مجدد پروازهاي ايران اير به نتيجه نرسيد، به مذاكره با شركت هاي هواپيمايي ديگر پرداختيم که در نهايت با پيگيري و مساعدت استانداري و اين اداره كل، شركت هواپيمايي آتا قول مساعد براي برقراري پرواز را داد. (منبع)

بنابراین می توان به جای خالی پیگیری مسئولان اداره کل فرودگاه های خراسان رضوی برای رونق پروازهای تنها فرودگاه غرب استان پی برد و نیز باید این سئوال را از نمایندگان شهرستان، فرماندار و ریاست فرودگاه سبزوار و نیز مدیران فرودگاهی خراسان رضوی مطرح کرد، که چرا در توانمندسازی فرودگاه سبزوار چنین بی عملکرد و بی تفاوت هستند؟

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در سبزوار به طورکامل کنسل شده و پروازهای فرودگاه شهرستان تنها شامل 3 پرواز رفت و برگشت ماهان می شود. به همین خاطر بهتر است مسئولان شهرستان و همچنین مدیران فرودگاهی خراسان رضوی برای بهره برداری مناسب از تنها فرودگاه غرب استان به جای شرکت آسمان به فکر جایگزین کردن شرکت های قابل اعتمادتری باشند تا مردم شهرستان های سبزوار، نیشابور، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و فیروزه بتوانند با خیال راحت تری برای استفاده از فرودگاه منطقه خود برنامه ریزی کنند.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما