5 موسسه قرآنی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار فعالیت دارند

کارشناس فعالیت های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: در حال حاضر 5 موسسه قرآنی با نام های بیت الحفاظ ، خورشید رضوان، صراط نور، مدینه العلم و رهپویان نرجس خاتون با مجوز ارشاد در این شهرستان، مشغول فعالیتند. 
 
محمد علیزاده در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه با بیان اینکه  که همه این موسسات در خود شهر سبزوار فعال هستند، افزود: قبلا تعداد موسسات قرآنی زیر نظر ارشاد بیشتر بوده است، اما پس از ورود موسسه ثامن الحجج به فعالیت های قرآنی سبزوار در چند سال گذشته ، موسسات قرآنی این شهرستان کمی تضعیف شدند.
 
وی توضیح داد: موسسه ثامن الحجج به پشتوانه سرمایه مالی فراوانی که داشت، بدون دریافت هیچ هزینه ای اقدام به برگزاری کلاس های قرآنی می کرد و پس از اینکه فعالیت های موسسه ثامن الحجج برچیده شد، مردم دیگر حاضر به پرداخت شهریه نبودند چون به دریافت خدمات رایگان عادت کرده بودند و آن تعداد از موسسات قرآنی که دوام آوردند، بیشتر به سمت فعالیت های مرتبط با کودکان رفتند که موسسه ثامن الحجج به این حوزه کمتر وارد شده بود.
 
علیزاده همچنین گفت: طبق دستورالعملی که از یک سال قبل در حال اجراست، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگر مجوز موسسات جدید قرآنی را صادر نمی کند و موسسات قرآنی ای که بخواهند از این به بعد فعالیت خود را شروع کنند باید از اداره تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند.
 
وی تصریح کرد: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان حمایت خود از موسسات قرآنی قبلی را ادامه می دهد و به طور مثال همه فعالانی که تا کنون در موسسات قرآنی زیر نظر ارشاد بیمه شده اند، از این به بعد نیز حق بیمه شان همچنان واریز می شود. 
 
کد: 5050
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما