اخبار ایران و خراسان / دیدار دوستانه کشتی ایران و آمریکا در سبزوار


در هفته های اخیر ایران اسلامی به یکی از کانون های مهم خبری در خاورمیانه و حتی در کل جهان تبدیل شده است.در پیش بودن م دو انتخابات سرنوشت ساز ، دلیل اصلی این توجهات جهانی به مسائل این روزهای ایران است.

لازم به ذکر است که هر چند انتخابات و مسائل مربوط به آن در صدر مهمترین اخبار و رویدادهای هفته های اخیر جای گرفته است ، اما این بدان معنا نیست که سایر امور روزمره اداری ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی مردم در مناطق مختلف کشور تعطیل شده باشد. بلکه در همین چند هفته اخیر چندین رویداد خبری حائز اهمیت در دارالمومنین سبزوار و سایر شهرستان های خراسان رخ داده است ، که می توان برای هریک از این رویدادها تحلیلی مفصل نوشت.

 لیکن به دلیل حجم زیاد خبرها اسرارنامه موفق نشده است به صورت تحلیلی به تمام این مطالب بپردازد .

 با این حال از آنجایی که برخی از خبرهای منتشر شده در رسانه های ملی و محلی از اهمیت خاص خود برخوردارهستند ، اسرارنامه به صورت مستقیم در صفحاتی جداگانه به انعکاس این خبرهای مهم پرداخته است که شما گرامیان هم اکنون می توانید با مراجعه به پیوندهای زیر به مطالعه این مطالب بپردازید :


اخبار سیاسی ایران

اخبار سیاسی به یژه خبرهای مربوط به رد یا تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وحواشی آن از پربازدیدترین مطالب رسانه ای هفته های اخیر ایران بوده است. گلچینی از این مطالب که هریک به نوعی حائز اهمیت هستند در زیر درج شده است :


1-    شهرام شکیبا مجری سرشناس تلویزیون (از مجریان سابق برنامه روز از نو شبکه دو) و نویسنده سایت خبرآنلاین در مطلبی طنز به یکی از مسائل انتخابات اخیر ایران پرداخته است.





2-    ائتلاف اسلامی زنان ایران در نامه ای انتقادی به اظهارات آیت الله یزدی مبنی بر اینکه قانون اجازه ریاست جمهور شدن به خانم ها را نمی دهد ، از حق خود دفاع کردند و گفتند طبق قانون و البته اظهارات امام خمینی و شهید بهشتی ، زنان هم می توانند رئیس جمهور شوند.





3-    مطلبی انتقادی که در وبسایت عصر ایران منتشر شد و به این موضوع پرداخته بود که نباید در انتخابات گرفتار ظاهربینی شد . پیام کلیدی این مطلب به شرح زیر است :
فراموش نکنیم که ساده زیستی ، اگر تظاهر و ریا نباشد ، حداکثر یک فضیلت فردی است که فقط به خود شخص مربوط می شود و به کار ملت نمی آید.به راستی آیا تجربه هشت سال گذشته برای تایید این واقعیت عریان کافی نیست که مشکل جامعه ایران نه فقدان رئیس جمهوری ساده‌زیست که فقدان رئیس جمهوری اخلاقگرا و سنجیده‌گو و البته کارآمد است؟.





4-    سید حسن خمینی درنامه ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفته است :  خبر غیر قابل باور عدم احراز صلاحیت جنابعالی در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دل بخشی عظیم از دلبستگان به امام عظیم الشأن و دوستداران رهبری معظم انقلاب را بدرد آورد.





5-    دکتر زهرا مصطفوی دختر امام خمینی (ره) نیز به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داده و در نامه ای به مقام معظم رهبری درخواست کرده است :

خواهشمند است دخالت فرمایید و نشان دهید ولایت فقیه می خواهد جلوی دیکتاتوری را بگیرد





در استان خراسان رضوی :

6-    وبسایت باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج سبزوار در روزهای گذشته خبری جالب توجه را منتشر کرده که در آن ، از علاقه مندی سرمربی تیم کشتی آمریکا نسبت به شیوه های کشتی گیران ثامن الحجج سبزوار سخن گفته شده است.
در این مطلب همچنین از تلاش سیدابوالفضل میرعلی فرزند شایسته دیار سربداران برای حفظ کشتی در ردیف ورزش های المپیک سخن به میان آمده است. همچنین درباره موضوع برگزاری دیدار دوستانه کشتی میان تیم های آمریکا و ایران در سبزوار توضیحاتی درج شده است





7-    وبلاگ ورزش کشتی سبزوار به مدیریت آقای مجید دواچی یکی از ورزشکاران پیش کسوت غرب خراسان رضوی در زمینه کشتی ، از حضور نام 9 داور کشتی سبزوار در میان اسامی داوران و جدول نویسان فعال کشور خبر داده است ، که افتخاری دیگر برای دارالمومنین سبزوار قطب اول ورزش شرق کشور محسوب می شود.





8-    وبسایت شهرداری سبزوار که یکی از رسانه های پرمخاطب محلی است در خبری از راهی شدن چند کشتی گیر دوچرخه سوار سبزواری به عتبات عالیات خبر داد :





9-    در یک افتخار ورزشی دیگر برای سبزوار باشگاه ثامن الحجج در جمع برترین های ورزشی خراسان رضوی قرار گرفت :

باشگاه ثامن الحجج سبزوار در ردیف برترین های ورزش خراسان




نمایندگان خراسان :

نمایندگان شهرستان های خراسان رضوی نیز در هفته های اخیر همچنان فعال بودند به طوری که :

10-    محمدرضا محسنی ثانی نماینده سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای جذب اعتباراتی به بخش کشاورزی شهرستان جوین خبر داده است :

محسنی ثانی از پیگیری اختصاص تسهیلات برای مشکلات بخش کشاورزی جوین خبر داد



11-    علی سبحانی فر دیگر نماینده شهرستان های غرب خراسان رضوی پیگیری ها جهت دیجیتالی کردن تلویزیون در حوزه انتخابیه خود را ادامه داده است.





12-    آقای اسماعیل نیا نماینده کاشمر از اختصاص اعتباری برای ساخت فرودگاه شهید مدرس (فرودگاه اشتراکی بین تربت حیدریه و کاشمر) ، خبر داده است.





13-    حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده نیشابور در اظهار نظراتی در مورد گرانی های اخیر کشور ، دولت را در پدید آمدن این شرایط مقصر دانسته است :




14-     محمدرضا محسنی ثانی نماینده شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد از دستور وزیر جهاد کشاورزی برای اختصاص کد مرکز جهاد کشاورزی برای دو روستای بزرگ از توابع حوزه انتخابیه اش خبر داد .






فرهنگی و دانشگاهی

در عرصه فرهنگی و دانشگاهی نیز چندین رویداد حائز اهمیت در شهرستان های خراسان رضوی رخ داده است. که به بعضی از این موارد اشاره می شود :

15-    درخواست سایت صبح سبزوار از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی



16-    دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد در جمع سه دانشگاه برتر استان



سایر خبرها

17-    نسرین چیتی که یکی از بانوان موفق و فعال اجتماعی در دارالمومنین سبزوار محسوب می شود ، در هفته های اخیر همچنان فعالیت های خیریه خود را ادامه داده و کلنگ احداث اولین بیمارستان تخصصی بیماران خاص در غرب خراسان رضوی را در سبزوار برزمین زده است.

وی البته در این موفقیت تنها نبوده و شمار زیادی از مردان و زنان خیر و توانمند سبزواری او را در فعالیت های خیریه موسسه حضرت علی اصغر (ع) یاری کرده اند.




 
نظرت را بنویس
comments

منصور

کجا رفتید پس؟ چرا دیگه به روز رسانی نمی کنید؟

Mahnaz

َafarin. besyar ghorurangize.sabzevar be lotfe timhaye varzeshieh ghodratmandesh hala dige az hamishe mashurtar shodeh dar iran v har ja esmi az varzeshe handbal miad hameh sari yade sabzevar mioftan. man vaghean eftekhar mikonam be sabzevari budanam v az aghaye mirali v hameye varzeshkarane timhaye sabzevar tashakor mikonam

علی مزینانی

سلام زود برگردید این رفتن ها و آمدنها زیاد خوشایند نیست دلمان برایتان تنگ شده

آموزش نرم افزارهای برق ورایانه

سلام دوست گرامی مطالب خوبی داری لینک وب سایت ماراهم برای دوستانتان قرار دهید خوشحال می شویم از پروژه ها و مقالات و فیلم های رایگان ما در زمینه برق و کامپیوتراستفاده کنید www.esabzevar.ir با تشکر علی اکبر ملکی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما