مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

شهرداری ها به تکلیف قانونی خود عمل کنند/ فضا برای ایجاد بازارچه مشاغل خانگی به صورت رایگان ایجاد شود

الهام شبانی مقدم/ مجله اینترنتی اسرارنامه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در قانون کسب و کار برای حمایت از مشاغل خانگی به شهرداری ها تکلیف شده تا مکان هایی را به صورت هفته ای، ماهیانه یا فصلی برای ارائه محصولات مشاغل خانگی به صورت رایگان ایجاد کنند تا  افراد با ارائه محصولات خود به فضای کسب و کار رونق دهند.

محمد سنجری در بازدید خود از اولین نمایشگاه محصولات و دستاوردهای مشاغل خانگی سبزوار اعتبارات پیش بینی شده در بحث مشاغل خانگی را مبلغ 64 میلیارد تومان بیان کرد و گفت:  با تخصیص و تامین 85 درصدی این اعتبار تاکنون بیش از 6 هزار مجوز در استان صادر شده است.

 وی افزود: هدف گذاری اولیه در استان خراسان رضوی  ایجاد 110 هزار  فرصت شغلی بود که با هماهنگی که بین 32 دستگاه اجرایی و برش شهرستانی در سطح استان انجام شد که از همین رو از ابتدای امسال تاکنون  بیش از 124 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

سنجری با بیان اینکه حدود 80 درصد افراد که مجوز برایشان صادر شده یا منابع مالی گرفته اند زنان هستند، اظهار کرد: در قانون حمایت از مشاغل خانگی ، صدور مجوز و پرداخت  تسهیلات قرض الحسنه به بانوان با هر گرایش و رشته توجه ویژه ای می شود.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از برنامه های کلیدی دولت در راستای بسته فراگیر اشتغال که در قالب برنامه مشخص پیش بینی کرده، بحث اجرای قانون مشاغل خانگی است. خوشبختانه با ظرفیت های که این قانون دارد و بسترهای ویژه ای  که در حوزه اشتغال برای بانوان  ایجاد شده، علاوه بر استفاده از فرصت ها، هزینه های تولید کاهش و کمیت افزایش می یابد، همچنین توان رقابت در بحث قیمت تمام شده را نیز می توان ایجاد کرد.

وی گفت: از محل تامین این اعتبارات تاکنون برای 10 هزار نفر در سطح استان شغل ایجاد شده است .

 سنجری اظهارکرد: دولت در بحث رونق تولید و حفظ بنگاه های اقتصادی  بنا به شرایط موجود که اکثر فعالان با چالش مواجه هستند تاکید دارد که سیستم بانکی بایستی نهایت همکاری را برای تامین سرمایه در گردش، تمدید منابع و قراردادهای مالی برای فعالین داشته باشد، همچنین دستگاه هایی چون مالیات و تامین اجتماعی به لحاظ مشکلات ناشی از بحث تحریم باید همکاری کنند تا این واحدها تعطیل نشوند.

کد:6430

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما