بارندگی سبزوار در سال زراعی جاری به مرز 200 میلیمتر رسید

میزان بارندگی های شهرستان سبزوار از ابتدای سال زراعی(آبی) جاری که از مهر 97 آغاز شده و تا انتهای شهریور 98 ادامه دارد، 194 میلیمتر اعلام شده که این میزان از بارندگی که نزدیک به مرز 200 میلیمتر است، طی یک دهه اخیر در سبزوار بی سابقه بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر مبنای آمار منتشر شده در پورتال هواشناسی خراسان رضوی، سبزوار سال گذشته تا این لحظه تنها 25 میلیمتر بارندگی داشته است. همچنین میانگین بارش سبزوار در دوره بلند مدت آماری طی مدت زمانی مشابه 128 میلیمتر اعلام شده است که بنابراین در سال زراعی جاری بارندگی بزرگترین شهر نیمه غربی خراسان رضوی نسبت به سال گذشته خود رشد چند برابری و نسبت به میانگین بلندمدت آماری خود رشد چشمگیری را نشان می دهد.
 
نظر به اینکه بارندگی های سبزوار معمولا تا پایان فروردین و حتی در اردیبهشت و خرداد نیز با رگبارهای بهاری ادامه می یابد، به احتمال زیاد بارندگی نهایی سبزوار تا پایان این سال زراعی از مرز200 میلیمتر نیز بسیار بالاتر خواهد رفت.
 
گفتنی است در استان خراسان رضوی نیز در سال زراعی 98-97 تا بدین لحظه قوچان با 252 میلیمتر رکورددار بارش ها بوده و تربت جام با 138 میلیمتر کمترین میزان بارش را داشته است.
 
به طور کل امسال اگرچه بارندگی ها در تمام استان خراسان رضوی افزایش داشته است، اما وضعیت شهرستان های غرب این استان از سایر نواحی بهتر بوده است. به طوری که شهرستان های جغتای، کاشمر و بردسکن نیز تا بدین لحظه هر یک به ترتیب 226 میلیمتر، 213 میلیمتر و 205 میلیمتر بارندگی داشته اند که این رقم هم از بارندگی سال های قبل و هم از میانگین بلند مدت آماری این شهرستان ها بسیار بیشتر است.
 
کد: 5050
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما