فقط به خاطر اعتلای هندبال سبزوار وارد گود شده ایم

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه
 

چندی پیش انتقادات حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار از روند حاکم بر رشته ورزشی هندبال و علل افت این تیم در لیگ برتر امسال را در مصاحبه ای ارائه کردیم .
 
مقصودی سیاسی شدن هندبال و حمایت کادر فنی تیم سربداران از دیگر نماینده سبزوار را رویدادی ناخوشایند برای هندبال سبزوار عنوان کرده بود و خواستار ادامه کار مستقلانه و بدون دخالت دست اندرکاران تیم هندبال و حذف روند بهره برداری های سیاسی دیگران شد .
 
برای اطلاع از نظرات دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس در خصوص وضعیت هندبال در لیگ قبل و همچنین در فصل جدید گفتگویی با رمضانعلی سبحانی فر داشتیم.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فقط به خاطر اعتلای هندبال سبزوار وارد گود شده ایم اما بعضی ها دچار سوء تفاهم شده و بدنبال سیاسی کردن ورزش هندبال هستند.
 
رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با گزارشگر مجله اینترنتی اسرارنامه گفت: سیاسی کردن هندبال کار درستی نیست بلکه نابود کردن این ورزش است. هندبال جایگاه ویژه ای در ایران دارد که خاستگاه اصلی آن سبزوار است. بهرحال این رشته ورزشی سالیان متمادی در دیار سربداران در سطوح ملی و بین المللی درخشیده و به دلیل مشکلاتی که برای حامی مالی آن (موسسه ثامن الحجج) رخ داد بعد از آن کسی حمایت از تیم را بر عهده نگرفت و تیم هندبال سبزوار دچار از هم کسیختگی شد و توان حضور در مسابقات لیگ برتر را از دست داد.
 
وی افزود: با توجه به درخواست های مردمی بخصوص جوانان سبزواری که علاقه ویژه ای به این رشته ورزشی دارند به مراتب  پیگیر احیای مجدد این رشته ورزشی شدند که متناسب با این درخواست عمومی آمادگی خود را برای حمایت از این تیم اعلام کردیم.
 
سبحانی فر افزود: در این راستا یک هفته به اتمام معرفی تیم های هندبال به فدراسیون، هم اندیشی با دستگاه های مختلف حقوقی، حقیقی و همچنین علاقه مندان به ورزش شهرستان برگزار شد و در این جلسه مجموعه دوستان علاقه مند به حمایت از تیم هندبال اعلام  آمادگی کردند.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه یک هفته به شروع مسابقات باقی مانده بود و عملا بازیکنان حرفه ای که قبلا در تیم هندبال سبزوار حضور داشته بودند با تیم های دیگر قرارداد داشتند تیم را با بازیکنان جوان بومی بسته و با مدیریت ویژه قاسم شعبانپور که از چهره های نامدار هندبال ایران است این هماهنگی دیر هنگام رخ داد و با اینکه تیم تمرینات تدارکاتی نداشت با سختی زیاد راهی مسابقات لیگ برتر کشور شد.
 
سبحانی فر ادامه داد: در ادامه کار هزینه هایی تیم داری که نسبت به سال گذشته آن رشد زیادی یافته بود پیش آمد و متاسفانه بخش هایی که قرار بود حمایت مالی از تیم داشته باشند کمک نکردند به همین دلیل درخواست هایی از جاهای مختلف برای کمک به تیم هندبال داشتیم و با تزریق 400 میلیون تومان که در چندین مرحله مختلف به هیات هندبال داده شد تیم سربداران توانست با کمترین منابع ریالی این دوره مسابقات را  به پایان برساند با اینکه تیم در رده 7 جدول قرار گرفت اما نتیجه با شرایط مالی که روبروی تیم بود برای ما قابل تحسین است.
 
این مقام مسئول علاقه مند به ورزش شهرستان اظهار کرد: بعد از چندین سال از غیبت تیم هندبال سربداران سبزوار در لیگ برتر که آن هم به مباحث مالی تیم بر می گردد هیچ انتظاری برای کسب عنوان قهرمانی از بازیکنان نداشتیم هدف بستن تیم از مهد هندبال ایران  و حضور در مسابقات بود تا ساختار مناسبی برای آینده هندبال سبزوار ایجاد شود که خوشبختانه این کار عملی شد و با این نتیجه ای که تیم بدست آورد قطعاً با یک برنامه ریزی مدون و انسجام بهتر در لیگ های آینده حضور خواهد یافت و به عناوین بهتر نیز دست پیدا می کند.
 
سبحانی فر با تاکید بر اینکه حضور ما برای احیای هندبال به هیچ عنوان بهره برداری سیاسی نبوده، یادآور شد: سیاست در ورزش معنایی ندارد انتظار این برخوردها  از همان ابتدا پیش بینی می شد منتهی برای جلوگیری از ادعای  برخی افراد که بنا به حب و بغضی که دارند آن را علم کرده و اذهان عمومی را دچار تشویش می کنند، در زمان برگزاری مسابقات بنده صرفاً برای تقویت روحیه بازیکنان تیم آن هم با مجموعه مسئولین سبزوار در سه بازی شرکت کردم تا حاشیه ای ایجاد نشود.
 
 وی ادامه داد: ما برای بهره برداری سیاسی به هندبال ورود پیدا نکرده ایم چرا که معتقدیم ورزش باید غیر سیاسی باقی بماند. شور و نشاط شهروندان انگیزه ای شد تا حمایت از این ورزش را در برنامه خود داشته باشیم بر همین اساس نه تنها هیچ دخالتی در برنامه های ورزشی بازیکنان نداشتیم بلکه به خود اجازه ندادیم از مجموعه های ورزشی بهره برداری سیاسی کنیم.
 
سبحانی فر اضافه کرد: با تمام این تفاسیر حمایت خود را از هندبال سبزوار همچنان ادامه خواهیم داد و در تلاشیم تا با جذب یک اسپانسر قوی مشکلات مالی تیم را برطرف سازیم تا بازیکنان و کادر فنی که با کمترین توقع این دوره مسابقات را  به پایان رساندند به یک پایداری نسبی دست پیدا کنند تا برای فصل آینده با برنامه ریزی مدون تر و بدون دغدغه حضوری قدرتمند تر در مسابقات داشته باشد.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما