مسعود پسندیده: شهرداری سبزوار منع قانونی برای حمایت مالی از هندبال ندارد

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار تاکید کرد: شهرداری هیچ منع قانونی برای حمایت مالی از تیم هندبال ندارد .
 
مسعود پسندیده در جلسه ای که در شورای اسلامی شهر ویژه تیم هندبال برگزار شد با بیان اینکه شهرداری اراده ای برای  حمایت از هندبال ندارد اظهار کرد: شهرداری در بدترین شرایط با استفاده از ماده 16 و 17 قانون در قالب یک موسسه غیر دولتی یا خصوصی با تصویب انجمن شهر می تواند از هندبال حمایت مالی داشته باشد.
 
وی گفت: همچنین در بهترین حالت شهرداری درخواستی مبنی بر کمک ریالی به هندبال به شورای شهر ارسال کند شورا نیز درخواست را به هیات تطبیق ارائه می دهد در صورت تایید هیأت طرح قابلیت اجرا شدن دارد پس هیچ منع قانونی برای کمک به هندبال وجود ندارد شهرداری اگر این اراده را داشته باشد راهکار آن را پیدا می کند و بهانه تراشی نمی کند.
 
وی گفت: تا شهرداری نخواهد شورا نمی تواند این مهم را که بار مالی دارد به شهرداری تکلیف کند. کمک مالی به تیم هندبال سبزوار مستلزم اراده شهرداری به تنظیم لایحه و ارسال آن به شورا است.
 
وی تاکید کرد: اعضای شورا موافق حمایت از هندبال هستند بحث حمایت از هندبال اولویت شورای شهر است ما به هیچ عنوان مخالفتی در این زمینه نداریم سال قبل کمک شهرداری در حد در اختیار گذاشتن بیلورد یا پیراهن بازیکنان بسیار ناچیز بود، اگر برای حمایت از هندبال قرار است شورای شهر سهمی پرداخت کند ما موافق پرداخت آن هستیم.
 
پسندیده ادامه داد: چقدر یک شهر باید هزینه کند تا برندی برای خود داشته باشد به عنوان مثال سنگ فیروزه برند نیشابور است که مسئولان آن تلاش کردند تا با این برند ، منبع درآمد برای نیشابور ایجاد کنند اما برای هندبال که برند سبزوار است چه کردند به نظر من این بی تدبیری مدیران شهرستان است که نتوانستد  آنطور که شایسته است از این برند استفاده کنند همه واقف به مشکلات تیم هندبال سبزوار هستند چرا سبزوار همیشه باید با مابقی شهرها فرق کند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر  گفت: بنده مشکل شخصی با شهرداری ندارم بلکه منتقد به رویکرد این نهاد هستم که باید اصلاح شود.
 
گفتنی است در جلسه فرهنگی شورای اسلامی شهر برای کمک به تیم هندبال  پیشنهاد ایجاد باشگاه ورزشی در همه زمینه ها توسط شهرداری و همچنین مبلغ 500 میلیون برای کمک به هندبال تصویب شد.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما