مقصودی و سبحانی در جلسه کلنگ زنی ایستگاه راه آهن مطرح کردند:

حق 45 کیلومتر مسیر ریلی سبزوار بیشتر از این ها بود / ضرورت برگزاری مناقصه روسازی خط آهن سبزوار

امید برومندی ، ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: جای خوشحالی است که با حدود  یک سال از سفر ریاست جمهور به شهرستان، امروز شاهد کلنگ زنی ایستگاه راه آهن سبزوار با حضور معاون وزیر راه هستیم که این پروژه از آرزوهای دیرینه مردم دیار سربداران بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه احمد برادران گفت: ظرفیت های بالای جمعیتی، دانشگاهی واقتصادی منطقه سبزوار در زمینه محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و نیز موقعیت جغرافیایی این منطقه به خاطر نزدیکی به کشورهای آسیا میانه باعث شده است، احداث راه آهن یکی از اصلی ترین مطالبات مردم این دیار باشد، چرا که امکانات ریلی نقش بسیار زیادی در توسعه منطقه دارد.
 
وی با بیان اینکه سبزوار هم اکنون از ظرفیت فرودگاه بین المللی نیز برخوردار است، گفت: این شهر سالها قبل می توانسته در مسیر راه آهن سراسری قرار بگیرد که بنابه دلایلی نشده است، اما همواره این خواسته توسط مسئولین و نمایندگان ادوار مختلف پیگیری شده است و امروز خوشحالیم که در دولت 11 و 12 بیشترین اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و امیدواریم بتوانیم با سرعت تمام این پروژه را در موعد مقرر و تا پایان دولت دوازدهم به اجرا برسانیم.
 
برادران سپس گفت: خوشحالیم پیمانکار ساخت این ایستگاه یکی از شرکت های وابسته به آستان قدس رضوی است و مدیرعامل محترم آن آقای دکتر عیدی از افتخارات این منطقه است. 
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: راه آهن سبزوار پروژه ای است که حداقل از سه دهه قبل وارد فاز مطالعاتی و اجرایی شده که در این پنج شش سال اخیر کار سرعت بیشتری گرفته است.
 
رمضانعلی سبحانی فر تصریح کرد: تا سال 92 فقط 700 میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شده بود ولی از سال 92 کم کم اعتبارات تزریق شد و کار سرعت بیشتری گرفت تا اینکه امروز به اینجا رسیده ایم.
 
وی افزود: یکی از گره های اصلی ای که در طول مسیر داشتیم، کیلومتر صفر تا 6 در زمین های کشاورزی سلطان آباد بود، که به خاطر وجود درختان، به راحتی رفع معارض نمی شد. اما با پیگیری هایی که انجام گرفت، اعتباری پیش بینی و رفع معارض شد و مسیرهای باقی مانده، عمدتاً دیمه زار است و معارضان زیادی ندارد.
 
سبحانی با تأکید بر اینکه بخشی از زمین های مسیر همچنان از مردم روستاهای همجوار معارض دارد، گفت: باید از آقای فرماندار به خاطر تلاش زیادی که جهت برنامه ریزی و شناسایی معارضان انجام دادند، تشکر کنیم و انشاالله رضایت این آقایان هم گرفته شود.
 
نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه پیمانکار قول داده است که در سه چهار ماه آینده کیلومتر صفر تا 6 را به پایان برساند، از معاون وزیر درخواست کرد: دستور برگزاری مناقصه روسازی (عملیات ریل گذاری) راه آهن سبزوار داده شود که خود برگزاری مناقصه چهار تا پنج ماه طول می کشد. 
 
وی یادآوری کرد با توجه به اینکه در سفر آقای رئیس جمهور به سبزوار در سال گذشته 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و در چند روز گذشته هم ابلاغ شده، انشاالله از محل این اعتبار بتوانیم بحث روسازی را تأمین اعتبار کنیم.
 
سبحانی فر در ادامه گفت: قول می دهیم که آقای نوبخت را در دو سه ماه آینده به سبزوار بیاوریم که اعتبار را تخصیص دهد و سرعت بیشتری به کار داده شود.
 
وی سپس با اشاره به اینکه شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی که آقای عیدی مدیرعاملی آن را برعهده دارد، شرکت بسیار توانمندی است، اظهار داشت: اگرچه مدت زمان دو سال برای این پروژه اعلام شده، ولی انشاالله با حمایتی که از طرف وزارتخانه صورت می گیرد، بتوانند تا تیرماه سال آینده کل پروژه را و در صورت فازبندی شدن، حداقل فاز اول و ایستگاه پروژه را افتتاح کنند.
 
وی همچنین گفت: در گذشته انتظار همین بود که 48 کیلومتر راه آهن از سلطان آباد به سبزوار کشیده شود و مردم در جریان نبودند این یک آنتن است که قرار است یک قطار محلی صبح از اینجا حرکت کند و شب هم یک قطار محلی برگردد. اما معنای آنتنی همین است. ولی در این چند سال پیگیری زیاد کردیم و بالاخره در سال گذشته توانستیم آنتن سبزوار را با آنتن کاشمر متصل کنیم و در مجلس مسیر سبزوار – بردسکن - خلیل آباد – کاشمر – تربت حیدریه تصویب شد که به این ترتیب سبزوار بتواند به مسیر ریلی شمال به جنوب و جنوب شرق کشور متصل شود.
 
دیگر نماینده مردم سبزوار نیز در این جلسه با ابراز خوشحالی از اینکه پیمانکار پروژه ایستگاه راه آهن سبزوار شرکتی از مجموعه آستان قدس رضوی است، گفت: آقای عیدی مدیرعامل این شرکت سبزواری است و سبزوار را دوست دارد و این قطعا تاثیر خوبی در پیشرفت پروژه دارد.
 
حسین مقصودی سپس اظهار داشت: سبزواری ها برای پروژه راه آهن خون دل ها خورده اند، تحقیرها شده اند و حتی توهین ها شنیده اند و یک روز نمایندگان به بهانه اینکه این مسیر از نظر اعتباری و مالی و از نظر اقتصادی به صرفه نیست، کار را رها و کارشکنی ها کردند، اما در عین حال تلاش های زیادی هم شد و بالاخره بعد از 35 سال به این نقطه رسیدیم.
 
وی ادامه داد: بخاطر ظرفیت هایی مثل تولید خشکبار، وجود منطقه ویژه اقتصادی، کاروانسراهای قدیمی و ... دروازه توسعه و اشتغالزایی در سبزوار  از مسیر احداث راه آهن و اتصال به راه آهن سراسری است، ولی کسانی که سبزوار را دوست نداشتند و دروغ گفتند، سالها باعث عقب ماندگی این پروژه شدند.
 
 مقصودی همچنین گفت: حق این منطقه و حق 45 کیلومتر آنتن راه آهن سبزوار- سلطان آباد بالاتر از این بود زیرا پروژه های چندین برابر بزرگتر از این دو سه ساله جمع می شوند ولی ما هنوز یا در مسیر سنگ اندازی بودیم یا مسیر کاغذ بازی یا جلسات با وزیر و معاونینش.
 
وی اظهار داشت: در اولین جلسه ای که ما با آقای سورمه و آقای نوبخت داشتیم، دستورات خوبی دادند، آقای محسنی دستورات خوبی گرفته بودند، آقای سبحانی همراه خوبی بودند، آقای برادران همراهی کردند و اتحاد و همدلی باعث شد به این نقطه رسیدیم.
 
وی در پایان خطاب به معاون وزیر گفت: از شما در خواست داریم همانطور که اکنون با انرژی با ما همراه هستید، این پروژه را تمامش کنید.
 
گفتنی است، کلنگ احداث ایستگاه راه آهن سبزوار امروز با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی،  مردی مدیر ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۵ کشور، خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،زادخور مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور و مدیران شرکت پیمانکار و مسئولان محلی شهرستان سبزوار به زمین خورد. 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما