پاسخ مدیرعامل شرکت ثمین بیهق به گزارش انتقادی اسرارنامه / سهم 40 درصدی شهرداری در شرکت ثمین بیهق به 10 درصد کاهش یافته است

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

به دنبال انتشار مطلب «فرصت سوزی شرکت ثمین بیهق و غفلت مفرط مسئولین شهر»، که چندی قبل در مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر شده بود، علی خالق نیا مدیرعامل این شرکت در واکنش به مطلب اسرارنامه گفت: در سال 1397 شرکت سرمایه گذاری سبزوار به افراد جدیدی فروخته و واگذار شد که به دنبال آن یکی از مهمترین سهامداران عمده شرکت ثمین بیهق تغییر یافت.

مدیر عامل شرکت ثمین بیهق با بیان اینکه حدود 7 ماه مدیرعاملی این شرکت را بر عهده دارد، افزود: از زمان استقرار بنده در دفتر مشهد، با توجه به عدم نیاز به این دفتر و همچنین کاهش هزینه های شرکت، دفتر جمع آوری گردید و اکنون فعالیت های شرکت در محل دفتر شخصی اینجانب که عملا هزینه ای برای شرکت ثمین بیهق ندارد، دنبال می شود.

وی بیان کرد: متاسفانه شهرداری سبزوار به تعهدات خود عمل ننموده است. از همین رو، این موضوع در  سال1393 توسط مدیرعامل وقت در مراجع قضایی پیگیری شد ولی به نتیجه نرسید و با توجه به اسناد موجود عملا این پرونده بسته شد و سهم 40 درصدی این سازمان به 10 درصد کاهش یافت.

وی افزود: از زمان استقرار بنده در این شرکت، هیچ نقل و انتقال سهامی انجام نگرفته است، به طوری که انقتال صوری و پذیره نویسی و ... در دفتر مشهد را قویا رد میکنم.

خالق نیا با اشاره به عدم پاسخگویی این شرکت به سرمایه گذاران، گفت: به زودی امور سهام شرکت ثمین بیهق را راه اندازی خواهیم کرد تا پاسخگویی مناسب به سهامداران صورت گیرد.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ اسناد و مدارکی از گذشته شرکت موجود نیست، به عنوان مدیرعامل فعلی نمی توانم در رابطه با فعالیت های گذشته شرکت، اظهار نظر کنم. البته از آنجایی که احتمال وجود اسناد در شهرداری سبزوار بود، پیگیری هایی صورت گرفت که متاسفانه این سازمان نیز اسناد و مدارکی در اختیار نداشت و عملا دست ما خالی ماند.

مدیر عامل شرکت ثمین بیهق تصریح کرد: گرچه اسنادی از فعالیت های گذشته نداریم ولی در نهایت اطلاعات سهامداران را از اداره ثبت اسناد و املاک گرفتیم تا بعد از راه اندازی مجدد این شرکت، سهامداران قدیم نیز در کنار سهامداران جدید در سود و زیان شریک باشند.

وی با بیان اینکه شرکت ثمین بیهق قطعا خروجی برای سبزوار ندارد، افزود: گرچه این شرکت با سرمایه مردم سبزوار راه اندازی شده ، اما خروجی برای دیار سربداران ندارد و تنها تلاش خواهیم کرد تا سهامداران بخشی از هدر رفت سرمایه خود را پس بگیرند.

علی خالق نیا با اشاره به اینکه هیچ فرد دلسوزی در زمان راه اندازی شرکت ثمین بیهق وجود نداشته است، گفت: قطعا به عنوان مدیرعامل جدید، مدافع حقوق سهامداران شرکت خواهم بود و تمام تلاشم را برای احقاق حقوق و فعالیت مجدد شرکت و ایجاد سود در آن خواهم کرد.

 


نظرت را بنویس
comments

یک سهامدار قدیمی

با سلام. تشکر بابت پیگیری های انجام شده از طرف اسرار نامه. امید است این مدیرعامل جوان بصورت کاملا شفاف این شرکت رو احیاء کند. مدیریت گذشته شرکت باید بازخواست شوند. مدیرعامل جدید از حق و حقوق سهامداران حتما دفاع خواهد کرد. خیلی مشتاق هستیم که اهداف این مدیرعامل را در احیاء مجدد شرکت جویا شویم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما