تصویب 500 میلیون تومان توسط شورای شهر سبزوار برای حمایت از هندبال سربداران

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار از تصویب مبلغ 500 میلیون تومان برای حمایت از تیم هندبال سربداران با رای اکثریت اعضاء خبر داد و گفت: طبق این مصوبه شهرداری موظف است لایحه مذکور را تنظیم نماید و مصوبه بعد از تصویب نهایی توسط هیات تطبیق، اجرایی خواهد شد.
 
مسعود پسندیده در جلسه ای که جهت ایفای نقش شورای شهر سبزوار در حمایت از برند هندبال این شهر تشکیل شده بود، افزود: نشاط اجتماعی که با ورزش ایجاد شود قطعاْ پایدار تر از نشاطی است که با برنامه هایی چون کنسرت و موسیقی ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه حمایت از مقوله ورزش حمایت از  نشاط اجتماعی است اظهار کرد: در زمان برگزاری مسابقات هندبال جمعیت 3 هزار نفری  به عنوان فن  یا طرفداران این ورزش درگیر می شوند که از این رقم فقط 2 هزار نفر فقط موتور سواران هستند که عملا هیچ برنامه ای فرهنگی برای آنها در این سال ها در نظر گرفته نشده است.
 
پسندیده ادامه داد: هندبال برند ملی است و سبزوار نیز مهد هندبال ایران است و این ورزش در زادگاه خود از قبل از انقلاب تاکنون وجود داشته و چندین مقام قهرمانی را بدست آورده است. اما این ورزش با توجه به مشکلات مالی که برای اسپانسر آن رخ داد در سه سال اخیر نتوانست در مسابقات شرکت کند که سال گذشته عدم حضور سبزوار در لیگ برتر منجر به یک مطالبه عمومی شد و از تمام دستگاه ها خواسته شد تا برای حضور هندبال در لیگ برتر و احیای مجدد آن در مهد خود کمک کنند و نگذارند این ورزش به فراموشی سپرده شود.
 
رپیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: خوشبختانه با حمایت های مالی آقای سبحانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و توان بخش خصوصی، تیم سبزوار در کمتر از یک هفته بسته و بدون بازی تدارکاتی وارد لیگ شد و با اینکه سبزوار نتیجه خوبی را بدست نیاورد ولی همین که تیم در مسابقات حاضر شد برای سبزواری ها و کسانی که دغدغه هندبال را داشتند حایز اهمیت بود.
 
وی با اشاره به تاکیدات رهبری که اولویت با فرهنگ است گفت: ما ورزش را از فرهنگ جدا نمی دانیم و در بودجه امسال شهرداری مبلغ 3 میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی اجتماعی ورزشی در نظر گرفته شده که 500 میلیون آن برای کمک به ورزش هندبال است.
 
پسندیده افزود: ما در موضوعات گردشگری و ورزشی بیشتر از اینکه بخواهیم عملی کار انجام دهیم وقت خود را با عکس های یادگاری هدر می دهیم، در تربیون های مختلف دم از حمایت زده می شود اما زمانی که پای عمل می رسد لنگ می زنیم.
 
وی  با بیان اینکه نیشابوری ها به دنبال کسب امتیاز هندبال سبزوار هستند آنوقت مسوولان سبزوار نسبت به این برند ورزشی خود بی تفاوتند، اضافه کرد: اینکه دوستان اعلام می کنند بحث حمایت از هندبال ممنوعیت قانونی دارد می توان از ماده 20599 که در رابطه با موضوعات فرهنگی اجتماعی گردشگری است برای کمک به هندبال هزینه کرد و بنده به عنوان رییس کمیسیون این اجازه را می دهم از مبلغ 3 میلیارد تومانی که برای مباحث فرهنگی پیش بینی شده 500 میلیون تومان برای حمایت از هندبال اختصاص دهند و این ورزش را نجات دهند.
 
عضو شورای اسلامی شهر سبزوار اظهار کرد: یکی از ورزشکاران سبزوار به نام مهدی دارینی امسال از تیم مشهد در برنامه عصر جدید حاضر شد. سبزوار که تا کنون بسیاری از نخبه های خود را از دست داده است حالا اگر از ورزشکاران و هنرمندان خود نیز حمایت نکند قطعاْ جذب شهرهای دیگر می شوند.
 
 وی گفت: در خواست بنده این است که ورزش هندبال را سیاسی نبینیم و به عنوان یک موضوع شهرستانی به آن اهمیت دهیم و از بودجه ای که ردیف آن نیز مشخص است مبلغی را برای حمایت مالی از هندبال اختصاص دهیم؛ هندبال نیاز به لباس و مباحث غیر نقدی ندارد مشکل امروز هندبال پول است.
 
پسندیده تاکید کرد: آوازه هندبال سبزوار در سراسر کشور پیچیده است و اگر حمایت نکنیم ننگ آن متوجه ما است. تیم هندبال سبزوار غیر از این سه سال اخیر همیشه قهرمان بوده یعنی از 10 لیگی که برگزار می شده 8 بار قهرمان شده است. وضعیت هندبال سبزوار با این تعداد قهرمانی که در گذشته داشته مانند تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس است که همیشه در لیگ اول تا سوم بوده اند. این دو تیم که در برهه ای از زمان با مشکلات مالی روبررو شدند و توان شرکت در لیگ برتر را نداشتند مورد حمایت دولت قرار گرفتند  و هزینه های آن را دولت پرداخت کرد.
 
وی افزود: با توجه به سابقه ای که هندبال سبزوار دارد اگر در لیگ برتر شرکت نکند برای همه جای سوال است و بنابراین این برند ورزشی سبزوار باید مورد حمایت جدی سبزواری ها قرار گیرد و برای حمایت از هندبال تنها یک دلیل کافی است هندبال برند ملی و مطالبه مردمی است. دلایل برای عدم حمایت از این ورزش زیاد است و هر کسی به هر بهانه ای از قبول این مسٔولیت شانه خالی می کند اما با وجود تمام این حرف ها هندبال یک مطالبه جدی است که نیاز به حمایت همه جانبه دارد و باید چراغ آن روشن بماند.
 
 گفتنی است، مصوبه کمک 500 میلیون تومانی شورای شهر سبزوار به هندبال  مخالفانی نیز در بین اعضاء حاضر در جلسه داشت که علی ارغیانی و حسین بروغنی  از جمله  این افراد بودند که به نوعی اختصاص این مبلغ را بنا به بودجه امسال شهرداری برای حمایت از هندبال سنگین اعلام کردند.
 
ارغیانی گفت: اگر ما ادعای برند بودن هندبال را داریم و بنا است تا آوازه سبزوار در سطح کشور همچنان شنیده شود پس همه از فرماندار و نماینده ها گرفته تا همه مسولان اراده کنند و پای کار باشند و هر کس باید بنا به توانی که دارد، سهم خود را در حمایت از این برند ملی داشته باشد .
 
وی افزود: چرا شهرداری این مقدار بودجه را با توجه به عقب ماندگی ای که برای حقوق پرسنل خود دارد تقبل کند؟ سبزوار مهد هندبال است و به ارزشمندی این رشته ورزشی همه به خوبی واقف هستند اما با بضاعت بودجه ای که شهرداری دارد مسولان تلنگری به خود بزنند و یک بسیج عمومی توسط فرماندار انجام شود.
 
ارغیانی ادامه داد: در سال 88 چنین مشکلی برای هندبال رخ داد اما با مدیریتی که فرماندار وقت داشت جلسه ویژه ای در همین رابطه تشکیل شد و همه ادارات و ارگان ها  بسیج  شدند و تیم وارد لیگ برتر هندبال شد.هم اکنون نیاز به تشکیل چنین جلسه ای  توسط فرماندار احساس می شود و هندبال نباید در مهد خود مظلوم واقع شود از توان تمامی ادارات و دانشگاه های در زمینه حمایت از هندبال باید استفاده کرد. هر نهادی باید سهم خود را در حمایت از این ورزش ملی پرداخت کند و شهرداری نیز در کنار دیگر دستگاه ها حاضر به مشارکت مالی خواهد بود.
 
 ذبیح الله آرمین دیگر عضو شورای اسلامی شهر سبزوار که از موافقان این مصوبه  بود در ادامه  این جلسه اظهار کرد: در زمان برگزاری مسابقات  با حضور در سالن واقعا از تلاش تک تک بازیکنان تیم هندبال سربداران سبزوار خجالت کشیدم که با کمترین حمایت مالی در مسابقات لیگ برتر حضور یافتند.
 
وی افزود: ما سبزواری های به برد و کسب عنوان قهرمانی هندبال عادت داریم و باور اینکه تیم در این دوره مسابقات به نتیجه خوبی دست پیدا نکرد، برای ما سخت بود اما اگر کمی تفکر کنیم به این نتیجه می رسیم که برد و باخت تیم به خود ما بر می گردد.
 
آرمین اظهار کرد: اینکه تیم هندبال سربداران سبزوار در این دوره حضور خود در لیگ برتر مقامی در خور شان کسب نکرد به کمکاری سبزواری ها بر می گردد که از هندبال شهرآنطور که شایسته آن است حمایت نداشته است ای کاش تمام ادارات و دستگاه ها که به نوعی دست اندرکار این موضوع هستند پای کار باشند تا مشکلات این ورزش کهن در شهر سبزوار مدیریت شود.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما