ابهامات و واکنش ها درباره خبر پذیرش بیماران بین الملل در بیمارستان حشمتیه سبزوار

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

در صدمین سال راه اندازی بیمارستان حشمتیه خبر آغاز پذیرش بیماران بین المللی در قدیمی بیمارستان خراسان بزرگ واکنش های مختلفی را به همراه داشته است (منبع) از جمله اینکه چند نفر از دنبال کنندگان پیج اینستاگرامی اسرارنامه، در کامنت هایی برای این مطلب به وضعیت نا مطلوب پذیرش بیماران در این بیمارستان فوق تخصصی اشاره کرده اند.

مسئله نوبت دهی به بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی سبزوار در چند سال اخیر همواره مورد انتقاد شمار زیادی از مردم دیار سربداران قرار داشته و حتی اسرارنامه پیش از این گزارش هایی را در این زمینه منتشر کرده است. از جمله بیمارستان حشمتیه علی رغم ساختار نوین آن، در بعضی از بخش های درمانی یکی از دشوارترین حالت های نوبت دهی به بیماران را دارد.

بسیاری از شهروندان سبزواری که تا کنون سعی کرده اند به پزشکان بیمارستان حشمتیه در بخش قلب، حلق و گوش و بینی و چشم مراجعه کنند، از دشواری بسیار زیاد نوبت گیری در این بیمارستان، تاخیر و بی نظمی حضور پزشکان برای معاینه در ساعات تعیین شده و رفتار نامطلوب برخی کارکنان با بیماران منتظر ابراز گلایه کرده اند.

اینک این سئوال برای مردم پیش آمده است که بیمارستان حشمتیه بر اساس کدام آیتم ها و با چه شیوه ای اقدام به پذیرش بیماران بین المللی می کند؟

دکتر محمد نعمت شاهی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خبری که پذیرش بیماران بین المللی را اعلام کرده بود، از راه اندازی وبسایت انگلیسی زبان بیمارستان حشمتیه نیز خبر داده بود. اما بعضی از مردم سبزوار که روش اینترنتی را نیز برای نوبت گیری در این بیمارستان امتحان کرده اند، می گویند،  حتی نوبت دهی اینترنتی این بیمارستان نیز برای مراجعان بسیار سخت است. در حالی که همه امکانات وجود دارد، اما به نظر می رسد به خاطر کمبود تعداد پزشکان در این بیمارستان بزرگ غرب خراسان، مردم با مشکلات زیادی جهت دریافت خدمات درمانی مورد نیاز خود مواجه شده اند.

سایر بخش های کار نیز از جمله ترخیص بیماران مورد انتقاد برخی مخاطبان اسرارنامه قرار گرفته است.

با وجود این شرایط اینک ابهامات متعددی در خصوص خبر پذیرش بیماران بین المللی در بیمارستان حشمتیه سبزوار مطرح است. اینکه این بیماران به چه شیوه و از چه کشورهایی جذب می شوند و چه نوع خدماتی دریافت می کنند و آیا این یک جریان تبلیغاتی است یا واقعا یک پیشرفت همیشگی در عملکرد بیمارستان حشمتیه است؟

گفتنی است بیمارستان حشمتیه سبزوار با یک قرن قدمت، اولین بیمارستان نوین خراسان بزرگ محسوب می شود که در سال 1298 عملیات احداث آن با همت خیران آن زمان و به ویژه دکتر قاسم غنی در دیار سربداران آغاز شد. اکنون نیز حشمتیه بزرگترین و به لحاظ تجهیزات مجهزترین بیمارستان شهرستان های استان خراسان رضوی بعد از بیمارستان های مشهد محسوب می شود. اما وضعیت خدمات دهی در این بیمارستان همانطور که گفته شد مورد انتقاد شماری از مردم سبزوار است.

ای کاش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و سایر مسئولان این شهرستان، جشن تولد یکصدسالگی  بیمارستان حشمتیه را جهت برند سازی این بیمارستان در شمال شرق کشور قدر بدانند و از جمله در ارتباط با همین خبر آغاز پذیرش بیماران بین المللی، گزارش کامل تری از اولین مراجعان خارجی که در بیمارستان حشمتیه تحت درمان قرار می گیرند، نیز تهیه و منتشر کنند.

این موضوع در روزهای آینده طی گزارشی جداگانه ای توسط تحریریه اسرارنامه مورد بررسی قرار می گیرد.

وبسایت انگلیسی زبان بیمارستان حشمتیه سبزوار

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما