مهمترین موضوعات مطرح شده در دیدار نمایندگان خراسان رضوی با رئیس جمهورایران : مسأله بحران آب ، تقسیمات سیاسی ، راه آهن سبزوار و بزرگراه ترانزیتی آسیای میانه از مسیر قوچان - سبزوار

محمدرضا محسنی ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مهمترین موضوعات مطرح شده در دیدار امروز نمایندگان خراسان رضوی با دکتر روحانی رئیس جمهور ایران خبر داد.

به گزار مجله اینترنتی اسرارنامه وی دراین دیدار به صورت ویژه ای برای تسریع در ساخت راه آهن سبزوار، بزرگراه ترانزیتی آسیای میانه از مسیر درگز، قوچان ، خوشاب به سبزوار و شهرستان شدن بخش ششتمد و ارتقا روستاهای حائز شرایط به شهر ، پیگیری کرده است.

وبسایت شخصی این نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی مشروح سخنان محسنی ثانی را به شرح زیر ، انتشار داده است :

 

در دیدار نمایندگان خراسان رضوی با رئیس جمهور مطرح شد : مسأله بحران آب ، تقسیمات سیاسی ، رآه آهن سبزوار و بزرگراه ترانزیتی آسیای میانه

نمایندگان استان خراسان رضوی در دیدار امروز خود با رئیس جمهور ایران مهمترین موضوعات کشور و استان را مطرح نمودند.

به گزارش وبسایت محمدرضا محسنی ثانی ، این نماینده مردم شهرستان های منطقه سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه طی یک تماس تلفنی مهمترین موضوعات مطرح شده توسط نمایندگان خراسان رضوی در جلسه دیدار با دکتر حسن روحانی را پیرامون مسأله بحران آب و خشک سالی های اخیر ایران به ویژه در نواحی شرقی ، مسأله تقسیمات سیاسی و ارتقاء روستاهای حائز شرایط به شهر و ارتقاء بخش های مستعد به شهرستان ، تسریع در تکمیل پروژه راه آهن سبزوار ، و تسریع در احداث بزرگراه ترانزیتی آسیای میانه و ... عنوان کرد.

وی همچنین از درخواست نمایندگان استان  برای آغاز سفرهای استانی رئیس جمهور از خراسان رضوی خبر داد و افزود : دکتر روحانی نسبت به آغاز سفرهای استانی خود از خراسان رضوی نظر مثبت داشته و ابراز امیدواری کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تشریح موارد فوق اظهار داشت : بحران آب به دلیل خشکسالی های اخیر به یکی از مسائل مهم کشور به ویژه در نواحی شرقی تبدیل شده است که پس از طرح این موضوع با رئیس جمهور روحانی وی از تشکیل شورای عالی آب تحت ریاست شخص رئیس جمهور خبرداده است تا این بحران در کشور به صورت صحیحی مدیریت شود.

محسنی همچنین از پیشنهاد به رئیس جمهور برای انتقال آب از تاجیکستان به ایران خبر داد و گفت : پس از طرح این پیشنهاد و توضیح همه مطالعات و بررسی های کارشناسانه که در این رابطه انجام شده است ، دکتر روحانی قول متعهد شده ، این پیشنهاد را در جلسه آینده شورای عالی آب که با ریاست خود وی برگزار خواهد شد ، مطرح نماید.

نماینده مردم سبزوار همچنین از پیگیری مجدد طرح ارتقاء بخش ششتمد به شهرستان خبر داد و گفت از آنجایی که این پروژه در دولت قبلی مصوب شده است ، از رئیس دولت یازدهم درخواست کردیم هرچه سریعتر نسبت به اجرای آن اقدام نماید.

وی همچنین در این جلسه از ضرورت تسریع دولت در احداث راه آهن سبزوار و بزرگراه ترانزیتی آسیای میانه از مسیر درگز -قوچان - سلطان آباد - سبزوار به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم خراسان سخن گفت.

محسنی ثانی همچنین در این جلسه خواستار آن شد که دولت روستاهای مراکز بخش و نیز روستاهایی که به لحاظ قانونی از جمعیت بالایی برخوردارند را هر چه سریعتر طبق قانون به شهر ارتقاء دهد.

وی افزود : در شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن چندین نمونه از این گونه روستاها که نیازمند ارتقاء از روستا به شهر هستند ، وجود دارد که دولت باید در این زمینه تسریع نماید.

نماینده شهرستان های غرب خراسان رضوی همچنین در این جلسه مشکل آسفالت جاده های روستایی و آب شرب روستایی را از دیگر مسائل مبتلابه مردم خراسان به ویژه در محدوده حوزه انتخابیه خود اعلام کرد و خواستار رسیدگی بیشتر قوه مجریه نسبت به این مشکلات شد.

منبع : وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

درخواست سبحانی فر از دکتر روحانی : رئیس جمهور سفرهای استانی خود را از مشهد و سبزوار آغاز کند

نظرت را بنویس
comments

همشهری

سلام.بنده نسبت به پیشرفت سبزوار خیلی امیدوارم وآینده درخشانی رو برای این استان(سربداران)میبینم.ممنون بابت پیگیری مسائل وجسارتی که نماینده هامون دارن.انصافا خبرخاصی ازین مراسم درشهرستانهای اطراف نبودش.فقط سبزواربودکه درتمامی سایتها فیدبک مثبتی داشت

اقای محسنی از دلسوزیهاتیان متشکرم فقط فراموش نکنید راه اهن مهمترین خاسته مردم سبزوار است و شوخی بردار هم نیست. لطفا سریعتر بجنبید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما