اندر مصائب بولوار فرید خراسان

گزارشی از مشکلات عمرانی و بهداشتی بولوار فرید خراسانی سبزوار و پاسخگویی شهرداری

 
محمود امیر احمدی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
ساکنان محله بلوار فرید خراسانی سبزوار از اوایل فروردین امسال به خاطر برچیده شدن، پل های روی جوی های آب، با مشکل دسترسی به کوچه های محل مواجه شده اند.
 
به دنبال ارسال اعتراضات مردمی و پیگیری و مشاهدات حضوری خبرنگار اسرارنامه، کوچه های فرید خراسان 1، 3 و 5 در حال حاضر گرفتار این مشکل هستند و علاوه بر آن وضعیت غیر بهداشتی دفع آب های محل که در جوی ها مانده و به لجن تبدیل شده است، معضل دیگری است که سلامتی شهروندان این محله را تهدید می کند.
 
یکی از بانوان ساکن این محل به خبرنگار اسرارنامه گفت: از اواخر فروردین ماه امسال پل ورودی کوچه ها را جهت عریض کردن جوب ها کنده اند و با گذشت 4 ماه این عملیات هنوز نیمه کاره رها شده و علی رغم پیگیری های صورت گرفته هیچ ارگانی پاسخ درستی به مردم و بلکه کار را به دیگران محول کرده اند. 
 
این شهروند سبزواری می گوید: اگر این معضل در یکی از محلات بالای شهر بود یقیناً 4 ماه به طول نمی  انجامید و خواستار رسیدگی سریعتر مسئولان به وضعیت نا مطلوب این محله حاشیه ای شد.
 
همچنین مردم محل از گرفتار شدن یک سگ زنده در جوی آب مقابل کوچه فرید خراسان 1 از دو شب گذشته تا کنون خبر دادند که علی رغم تماس هایشان با ارگان های مختلف، هنوز به وضعیت این سگ زنده که ظاهرا به دلیل بیماری نمی توانست خودش را از جوی آب نجات دهد، رسیدگی نشده بود.
عکس ها و فایل های صوتی گفتگو با مردم این محل در تحریریه اسرارنامه موجود است.
 
 
پاسخ و پیگیری سریع روابط عمومی شهرداری سبزوار
 
خبرنگار اسرارنامه پس از شنیدن مشکل مردم در راستای تکمیل گزارش با روابط عمومی شهرداری سبزوار تماس گرفت.
 
محمد اختریان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: علت اینکه پل های روی جوی های آب در ورودی کوچه های فرید خراسانی 1، 3 و 5 برداشته شده است، تعریض جوی های آب است که بعد از بارندگی های شدید اوایل سال و جمع شدن سیلاب، تصمیم به عریض کردن این جوی ها گرفته شد.
 
وی افزود: اکنون عملیات عمرانی در خیابان فرید خراسانی توسط شهرداری در حال انجام است که انشاالله مشکل این قسمت نیز به زودی رفع می شود.
 
وی درباره وضعیت آسفالت ادامه فرید خراسانی 5 نیز گفت: در هر محله از شهر که شهرداری بخواهد عملیات جدول گذاری و آسفالت را انجام دهد، نیاز به مشارکت مردم محل است که باید بخشی از هزینه را خود ساکنان محل تأمین کنند و بخش دیگری از تأخیر در آسفالت این کوچه نیز ساخت و سازهای غیرمجاز است که کف و بر کوچه به صورت قانونی مشخص نشده است.
 
مسئول روابط عمومی شهرداری سبزوار درباره مشکل گرفتار شدن یک قلاده سگ در جوی آب مقابل کوچه فرید خراسانی 1 گفت: اگر مردم این مشکل را از همان ابتدا با شماره 137 به شهرداری اطلاع می دادند، حتما مأموران شهرداری به موقع برای نجات حیوان اقدام می کردند. اما اگر دو روز از بروز این مشکل می گذرد، احتمالا تماس ها و پیگیری های مردم از کانال درست خود صورت نگرفته است.
وی سپس قول داد که مأموران شهرداری سریعا به محل اعزام شده و مشکل این حیوان گرفتار شده را مرتفع می کنند.
 
 
ادامه پیگیری ها
 
گفتنی است خبرنگار اسرارنامه پس از این تماس تلفنی مجددا به محل مراجعه کرد و مأموران شهرداری را که برای نجات سگ به خیابان فرید خراسانی مراجعه کرده بودند، مشاهده نمود.
 
هر چند کارگر شهرداری در ابتدا از حضور و عکاسی خبرنگار اسرارنامه نگران شد و موضوع را از طریق تلفن با مسئول بالادستی خود در میان گذاشت، اما در نهایت خبرنگار اسرارنامه توضیح داد که قصد تخریب و نادیده گرفتن زحمات شهرداری وجود ندارد و فقط این عکس و فیلم جهت اطلاع رسانی از اقدامات شهرداری برای حل مشکل مردم این محل تهیه می شود.
 
این مأمور شهرداری سپس به خبرنگار اسرارنامه گفت: شستشوی جوی های آب و پاکسازی لجن ها نیز تا بعد از ظهر امروز انجام می شود.
 
*  *   *
دقایقی بعد از تهیه این عکس ها و در حالیکه این گزارش در تحریریه اسرارنامه تدوین می شد، محمداختریان مسئول روابط عمومی شهرداری طی تماسی مجدد با خبرنگار این رسانه، از اقدامات فوری شهرداری در ارتباط با مشکل محله فرید خراسانی اطلاع داد.
 
وی همچنین درباره وضعیت سگ نجات داده شده از جوی آب، گفت: مشکل سگ شکستگی کمر تشخیص داده شده و برای درمان به مراکز مربوطه انتقال داده شد.
 
اسرارنامه ضمن قدردانی از این پاسخگویی و اقدامات سریع شهرداری سبزوار، به اطلاع می رساند که خبرنگار ما به زودی از اقدامات انجام شده برای حل مشکلات مردم بولوار فرید خراسانی مجددا گزارشی تهیه می کند. 
 
 
  برای مطالعه مطالب بیشتر از محمود امیر احمدی هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما