به پاس چند دهه فعالیت محمد مهرنیا، خجسته ناطق و حسین پور حسین

سه پیشکسوت رسانه خراسان رضوی از سبزوار و مشهد تجلیل شدند

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 

سه پیشکسوت رسانه استان خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار که یکشنبه گذشته در مشهد مقدس برگزار شد،  مورد تجلیل قرار گرفتند که از این جمع دو نفر مشهدی و یک نفر سبزواری بود. 

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این مراسم که با همکاری مشترک استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج رسانه، خانه مطبوعات استان و شهرداری مشهد در محل تالار همایش های مجتمع فرهنگی آیه های مشهد برگزار شد، خانم خجسته ناطق و آقای حسین  پورحسین از مشهد و آقای محمد مهرنیا از سبزوار به پاس چند دهه فعالیت سالم و سازنده رسانه ای در این استان پهناور تجلیل شدند.

استاندار خراسان رضوی در قسمتی از این مراسم گفت: وقتی که خدا به قلم قسم می خورد نشان می دهد که مسئولیت سنگینی بر دوش خبرنگاران است که باید آن را به درستی رعایت کنند.

علیرضا رزم حسینی افزود: خبرنگاران باید در شرایطی که ما امروز با هجمه های مختلفی از سوی دشمن رو به رو هستیم، به تبلیغ وحدت رویه در اداره کشور و استان بپردازند. البته بدیهی است که رسانه ها باید شفاف سازی کنند و همه ارکان حکومت را زیر ذره بین ببرند، اما با صداقت و امانت و تعهد.

وی همچنین گفت: یقینا خبرنگاران هم انتظاراتی از حکومت دارند که باید امنیت و آزادی آنان تأمین شود و دستگاه های دولتی پاسخگوی خبرنگاران باشند.

رزم حسینی با بیان اینکه ضریب مطالبه گری را باید در جامعه از مسیر قانونی خود افزایش دهیم، اظهار کرد: روش ما گفتگو و  اقناع است و به هیچ وجه روش قهرآمیز با کسانی که می خواهند احقاق حق کنند، نخواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این همایش گفت: خبرنگاری رسالت بیان  حقیقت و یادآوری تعهدات اخلاقی و گونه ای جهاد است.

جعفر مروارید افزود: رسانه در دوران معاصر یک نهاد خرد ورز دانش بنیاد و دیالوگی است که نه تنها خود ارزش آفرین است بلکه ارزش های فرهنگی گذشته را به جوانان و نسل کنونی منتقل می کند.

وی سپس با اشاره به برنامه مثل توسعه اقتصادی – فرهنگی که با ابتکار استانداری خراسان رضوی در سطح این استان اجرا می شود، گفت: اجرای این مثلث توسعه نیازمند فرهنگ سازی و گفتمان سازی توسط رسانه هاست.

مروارید افزود: ما نیازمند تحول از اقتصاد نفت محور و دیوان سالار به اقتصاد دانش بنیاد و چابک هستیم و در این راستا نقش رسانه ها بی بدیل است. رسانه ها در مشهد و خراسان با بهره گیری از حضور میهمانان و زائران بین المللی هم در عرصه تولید فن آورانه و هم در معرفی مدل ها و الگوهای فرهنگی، اقتصادی آینده را پویا خواهند کرد.

این مراسم با اجرای رضا رفیع مجری و طنزپرداز برجسته کشور برگزار شد.

گفتنی است شماری از خبرنگاران سبزوار با دعوت کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی طی اردویی یک روزه در  این مراسم حضور یافتند.

اعضای کانون بسیج رسانه سبزوار در مسیر مشهد، ابتدا در شهر نیشابور توقف کوتاهی کرده و طی جلسه ای صمیمانه با زرندی نائیب رئیس شورای شهر نیشابور در محل ساختمان شورای این شهر دیدار کردند.

در این دیدار زرندی ضمن تبریک ایام هفته خبرنگار و با اشاره به تعامل نزدیک و همیشگی مردم سبزوار و نیشابور، بر لزوم همکاری بیشتر اصحاب رسانه دو شهر تاکید شد.

وی همچنین به ارائه توضیحاتی کوتاه از وضعیت شهرداری و شورای شهر نیشابور پرداخت.

محمد مهرنیا مسئول کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی نیز در این دیدار اهداف بسیج رسانه در همگرایی رسانه ها و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد.

رضا نامنی مسئول دفتر خبر صدا و سیمای سبزوار نیز در این جلسه گفت: انتشار عادلانه اخبار همه شهرستان های استان در بخش های خبری صدا و سیما باعث دیده شدن به موقع همه نقاط قوت و ضعف و رسیدگی به موقع به مطالبات مردم می شود.

در این جلسه همچنین عنوان شد، صبح نیشابور و سربداران اولین نشریات محلی نیشابور و سبزوار بعد از انقلاب هستند که متاسفانه صبح نیشابور مدتی است که تعطیل شده اما نشریه سربداران همچنان در شهرستان های غرب خراسان فعالیت دارد.

گزارش تصویری(کلیک کنید)

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما