جشن یک سالگی انجمن ام اس سبزوار برگزار شد

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
انجمن مردم نهاد حمایت از بیماران ام اس سبزوار که از سال گذشته فعالیت خود را در این شهر شروع کرده است، در محفلی صمیمانه با حضور اعضای این انجمن، شماری از پزشکان مرتبط ، ورزشکاران و هنرمندان سبزوار برگزار شد.
 
در ادامه گزارش توصیفی خبرنگار اسرارنامه از این رویداد اجتماعی منتشر می شود:
 
ساعت 16:30 بعد از ظهر سه شنبه 22 مردادماه 98 وارد سالن کاشفی محل برگزاری این مراسم شدم. با اینکه برای این مراسم از تعداد 400 نفر مهمان دعوت به عمل آمده بود اما تا این لحظه تعداد افرادی که در سالن حضور داشتند به 100 نفر می رسید اما با همین تعداد حس و حال وصف نشدنی در سالن برقرار بود.
 
روبان های نارنجی رنگی که نماد بیماری ام اس است، بر گردن تعدادی از مهمانان این مراسم دیده می شد. برگزار کنندگان در حال مرتب کردن سالن اجرا و تدارکات لازم بودند. از درب ورودی سالن جوان 31 ساله ویلچر نشینی وارد شد. دستانش رمقی نداشت. همراهانش او را به داخل سالن هدایت کردند. دیدن این صحنه  قلبم را رنجاند اما تا رساندن این جوان به جایگاه اصلی خود که ابتدای تالار بود با نگاهم او را دنبال کردم.این فرد کسی نبود جز آقای کلاته اسپانسر برنامه، که خود نیز گرفتار بیماری "ام اس " است.
 
زن و مرد جوان دیگری نیز وارد سالن شدند آنها نیز شرایط  جسمانی خوبی نداشتند و به نوعی در راه رفتن اختلال داشتند این زوج جوان نیز با کمک دوستان خود بر روی صندلی  نشستند. اکثر مدعوین این مراسم شرایط مشابهی داشتند و با اینکه از نوعی نقص جسمی رنج می بردند اما خنده از لبان هیچ یک از آنها محو نمی شد. با اینکه خود از سلامت کافی برخوردار نبودند اما به محض رسیدن یکی از هم نوعانشان به استقبال او می رفتند و به روبوسی با هم می پرداختند. این بچه ها همگی بیماران ام اس سبزوار بودند که برای یکساله شدن انجمن  دور هم جمع شده بودند.
 
از ابتدای مراسم مرد جوانی با همان روبان نارنجی بر گردنش در آخرین ردیف صندلی ها و با فاصله از جمعیت جلوی سالن، نشسته بود و مشتاقانه برنامه ها را دنبال و تشویق می کرد. با دعوت مجری این مرد جوان با انگیزه برای پیوستن به دیگر دوستانش، از جایش برخاست. وقتی که افرادی برای کمک کردن به او رفتند، او اجازه نداد که هر دو طرف بدنش را بگیرند بلکه تا حد امکان سعی کرد روی پای خودش بایستد و با کمک تکیه به صندلی ها و نهایتا یک دوست دیگر، با طی کردن تمام مسافت پلکانی تالار خود را به ردیف جلو رساند.
 
در این مراسم چهره  پزشکانی چون دکتر سروش مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دکتر ساهره عمادی نورولوژیست و نرگس بهرامپور کارشناس مسئول بیمارهای خاص و دکتر مشرقی روانشناس انگیزشی دیده می شدند که حضورشان در این دور همی دوستانه باعث دلگرمی بیماران ام اس بود.
 
همچنین هنرمندان و ورزشکاران حامد حیدری، احسان شفیعی، آقای ربانی، مجرد و ... در این جشن حضور داشتند. 
 
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این مراسم طی سخنرانی کوتاهی گفت: در فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی برای بیماران ام اس بسته های خدمتی از جمله ویزیت رایگان، دارو و فیزیوتراپی رایگان در نظر گرفته شده اما در مسیر بهداشت و درمان و سلامت جامعه نیاز به این است که دانشگاه، انجمن ها و خیرین کنار هم قرار گیرند تا گام های موثری برای بیماران برداشته شود. 
 
دکتر سروش افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر این فعالیت ها، حمایت معنوی از انجمن بیماران ام اس را نیز مد نظر دارد و از جمله راه اندازی همین انجمن با موافقت دانشگاه صورت گرفته است. 
 
مدیر عامل انجمن ام اس سبزوار نیز در حاشیه این مراسم، گفت: از آنجایی تنها راه غلبه بیماران به بر پیشرفت بیماری ام اس خنده و شرکت در مجالس شاد است، باید از همه هنرمندانی که با مهربانی در طول یک سال گذشته با این انجمن همکاری کرده اند، تشکر کنم. 
 
عاطفه متین همچنین گفت: در حال حاضر تعداد 110 بیمار ام اسی در سبزوار تحت پوشش این انجمن قرار دارند که با پیگیری های صورت گرفته 400 ویزیت رایگان در حوزه پزشکی  انجام گرفته و کلاس های روانپزشکی، مشاوره و ... نیز برای انها برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: بیماران ام اس  بیش از هر چیزی نیازمند به دور هم بودن و حال و احوال خوش دارند زیرا فضای لذت بخش شاد بهترین دارو برای غلبه بر بیماری آنهاست ولی متاسفانه نبود مکان مناسب، مانع برگزاری همیشگی اینگونه دور همی ها می شود که اگر خیرین بتوانند در این زمینه به کمک انجمن بیایند، ما می توانیم اینگونه دورهمی ها را برای روحیه بخشی به بیماران و خانواده هایشان برگزار کنیم.
 
متین همچنین گفت: در این یک سال اخیر سعی شده علاوه بر استفاده از ظرفیت ویژه هنرمندان کلاس های یوگا نیز برای غلبه بر استرس و آرامش ذهنی اعضای انجمن برگزار کنیم.
 
گفتنی است سبزوار دارای 200 بیمار ام اسی است که تا کنون 110 نفر از مبتلایان در انجمن حمایت از بیماران ام اس عضو شده اند.
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما