روی خط خبر اسرارنامه

اخبار غرب خراسان رضوی/بسته ویژه خبری بیست و ششم مرداد98

  • درگذشت دکتر بسکی و تکرار اندوهی برای سبزوار

بابا بسکی هم رفت. بزرگی دیگر از بزرگان سبزوارکه به عنوان پدر طبیعت ایران شناخته می شد، 

در یادداشت کاغذ کاهی این هفته اسرارنامه امید برومندی تحت عنوان درگذشت دکتر بسکی و تکرار اندوهی برای سبزوار اشاره دارد به فرصت هایی که سوخت و فرصت هایی که هنوز هست. و درباره دکتر غلامعلی بسکی پدر سبزواری طبیعت ایران و تدفین پیکر او در شهر گنبد کاووس، از تکرار اندوهی همیشگی برای سبزواری ها سخن گفته است. اندوهی که از غفلت های صورت گرفته نسبت بزرگان این شهر نشأت می گیرد.

وی با 3 پیشنهاد ساخت بنای یادبود و تندیس در سبزوار، ایجاد موزه پدر طبیعت ایران در سبزوار و برقراری پیوندها و ارتباطات دو سویه فرهنگی و اجتماعی بین گنبدکاووس و سبزوار اظهار داشته است هنوز می توان از وجود بزرگانی نظیر دکتر بسکی حتی پس از وفاتشان نیز قدرشناسی کرد و نیز زمینه ای فراهم آورد که شهر زادگاهشان بهره فرهنگی و معنوی کافی را از چنین مفاخری ببرد.

متن کامل این یادداشت در بخش کاغذ کاهی مجله اینترنتی اسرارنامه قابل مطالعه است.

  • تبدیل بیهق نامه به دایرة المعارفی از تاریخ، فرهنگ و مشاهیر سبزوار

اسرارنامه طی رسمی ابتکاری همه ساله در ایام مربوط به روز و هفته خبرنگار با تعدادی از فعالان رسانه ای غرب خراسان رضوی گفتگو می کند این بار با مهدی مقصودی فعال رسانه ای سبزوار درباره فصلنامه بیهق نامه به گفتگویی مفصل پرداخته است در  این مصاحبه جدید که درست در شب 17 مرداد انجام شده است، مهدی مقصودی از اهداف، انگیزه ها و نقاط قوت و ضعف بیهق نامه سخن گفته و از سعی خود برای تبدیل بیهق نامه به دایرة المعارفی از تاریخ، فرهنگ و مشاهیر سبزوار خبر داده است.

وی اظهار کرده است: بزرگترین گم گشته ما در جامعه ایرانی تاریخ است و اگر اشتباهات ما مدام تکرار می شود به این دلیل است که با تاریخمان آشنا نیستیم.

مقصودی همچنین بیان کرده است: در حال حاضر بیهق نامه با تیراژ 1000 نسخه چاپ می شود که اگر بتواند فقط 300 اشتراک ثابت از بین شهروندان علاقه مند سبزواری پیدا کند، دیگر می تواند روی پای خود بایستد.

شرح کامل این مصاحبه را می توانید در بخش چای داغ اسرارنامه مطالعه کنید.

  • آسفالت نامناسب محور بردسکن به سبزوار باعث و بانی 40 درصد حوادث

بازهم انتقاد از وضعیت نامناسب آسفالت محور بردسکن به سبزوارکه 40 درصد حوادث را رقم می زند این سخن را سرگرد حسن شاکری  در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در برسکن بیان کرده و گفته است: وجود چاله ها و شیارها در برخی از نقاط این محور جان رانندگان را به خطر انداخته به طوری که برخی از رانندگان برای عبور نکردن از این چاله ها از سمت مخالف حرکت می کنند.

وی اظهار داشت: در مجموع 40 درصد تصادفات حوزه پلیس راه بردسکن در محور بردسکن به سبزوار رخ می‌دهد که با توجه به حجم بالای ترافیک در این محور می طلبد متولیان امر تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

فرمانده پلیس راه بردسکن با بیان اینکه در محور بردسکن تا انابد بیشترین تردد موتورسواران را داریم، گفت: متاسفانه آمار تصادفات موتورسواران در این محور بالا است که می‌طلبد یک لاین ویژه موتورسواران در این محور احداث شود.

سرگرد شاکری افزود: در 4 ماهه اول امسال 68 فقره تصادفات فوتی و جرحی در حوزه استحفاظی پلیس راه بردسکن به وقوع پیوسته است که 65 فقره آن تصادفات جرحی است و تنها 3 فقره تصادفات فوتی داشته ایم که منجر به کشته شدن 3 نفر شده است.

  • خجسته باد میلاد امام هادی (ع ) و سالروز ورود آزادگان

مجله اینترنتی اسرار نامه ضمن تبریک  میلاد با سعادت امام هادی (ع) سالروز ورود آزادگان سرافراز را به وطن اسلامی که روزی به یاد ماندنی برای مردم ایران عزیز است گرامی می ­دارد و تبریک خاصه خود را به آزادگان دیار سربداران به ویژه پیشکسوت آزادگان این خطه، فرهنگی عزیز حسین سلامی تقدیم می نماید. 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما