روی خط خبر اسرارنامه/بسته ویژه خبری 27 مرداد98

نشست فرماندهی انتظامی/ روکش آسفالت محور بردسکن به سبزوار/

  • نشست صمیمانه تجلیل از خبرنگاران سبزوار در محل فرماندهی نیروی انتظامی

در این مراسم سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با بیان اینکه بین امنیت و احساس امنیت تفاوت وجود دارد عنوان کرد: پارامترهای انتظامی و امنیتی سبزوار خیلی جلوتر از احساس امنیت است.

وی گفت: شایعات باعث شده احساس امنیت در بین مردم سبزوار پایین بیاید و در شرایطی که فضای مجازی در شایعه سازی موثر است، رسانه ها نقش مهمی در مبارزه با این شایعه پراکنی ها دارند.

سرهنگ همچنین گفت: ما نگاهمان به رسانه ها فرصت محور است و دیگر گذشته از آنکه بیاییم یک سازمان را منحصرا مسئول ایجاد امنیت در جامعه بدانیم به همین خاطر به سمت دیگر نهادها و دستگاه ها خصوصا رسانه ها دست یاری دراز می کنیم.

در این مراسم رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار نیز با تأکید بر نقش قدرتمند رسانه ها در فرهنگ سازی گفت: رسانه های شهرستان خود را در کنار نیروی انتظامی می بینند و از آنجایی که نیروی انتظامی پیشگیری از جرم را مقدم می داند، در این زمینه رسانه ها می توانند بسیار موثر باشند.

وی همچنین با سپاس از همکاری نیروهای محترم انتظامی در برگزاری کنسرت اخیر شهاب مظفری در سبزوار گفت: هماهنگی ها بسیار خوب صورت گرفت و مردم خودشان نظم برنامه را تأمین کردند و نیاز به ورود مأموران انتظامی به داخل سالن پیدا نشد.

سرگرد جواد یساولی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سبزوار نیز در این مراسم ضمن قدردانی از انتشار مطالب فرهنگ سازی امنیتی و انتظامی در اسرارنامه: رسانه های شهرستان را دعوت به چالش فرهنگسازی کرد.

شرح کامل این گزارش به زودی در مجله اینترنتی اسرارنامه منتشر می شود.

  •  رفع بیش از ۹۰درصد نقاط مستعد حادثه در حوزه راه های بردسکن

علی اکبر یوسفیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بردسکن به تخصیص 408تن قیر از سهمیه سال قبل برای عملیات درزگیری جاده بردسکن به سبزوار در حوزه استحفاظی این اداره اشاره کرد و گفت: محور بردسکن به سبزوار به لحاظ آسفالت وضعیت مناسبی ندارد و از مجموع 125کیلومتر این محور، 33کیلومتر آن در حوزه استحفاظی بردسکن قرار دارد.
یوسفیان عنوان کرد: نگهداری یک راه به مراتب مهمتر از احداث راه است و اگر به آن توجه ای نشود ممکن است استانداردهای خود را از دست بدهد که جاده بردسکن به سبزوار نیاز به تعریض و روکش آسفالت دارد.
در ادامه از تخصیص 15میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت این محور خبرداد و گفت: 6کیلومتر از این محور روکش آسفالت خواهد شد.

  • "لطايف الطوايف" مهم ترين کتاب طنز فارسي

ملاحسين کاشفي سبزواري را همه مي شناسيم. او نويسنده کتاب مهم" روضه الشهدا" و چند کتاب مهم ديگر است.  روضه الشهدا از مهم ترين و موثرترين آثار درباره نهضت عاشورا است

اما قطعا پسرش فخرالدين علي صفي را نمي شناسيم. فخرالدين علي صفي متوفي به سال 939 ه. ق در هرات است. جالب است بدانيد که او بر خلاف پدر، نويسنده مهم ترين کتاب طنز فارسي است. کتاب "لطايف الطوايف" از مهم ترين آثار طنز در زبان فارسي است و استادان اين حوزه وقتي مي خواهند از طنز بگويند از اين کتاب شروع مي کنند. اين کتاب پر است از حکايات طنز از زمان پيامبر (ص)، ائمه تا زمان خودش.

از این کتاب  نسخه هاي قديمي وجود دارد که احمد گلچين معاني آن را تصحيح کرده و در 1346منتشر شده است اما برخي ناشران در سال هاي اخير ان را تجديد چاپ کردند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما