فعالیت همزمان سه شرکت هواپیمایی برای اولین بار در فرودگاه سبزوار

 
با برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در فرودگاه سبزوار از 14 شهریورماه 98، برای اولین بار در عمر 16 ساله تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی، سه شرکت هواپیمایی به طور همزمان فعالیت خواهند کرد تا بدین ترتیب حق انتخاب بیشتری برای مسافران پروازهای این فرودگاه فراهم آید.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر (هما) 5 روز هفته در فرودگاه سبزوار فعالیت دارند و آتا نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می کند تا هر روز هفته در مسیر هوایی سبزوار – تهران و بالعکس پرواز وجود داشته باشد.
 
البته شرکت آتا که از 11 سال قبل در شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی تأسیس شده است، یک مرتبه دیگر نیز در تابستان سال گذشته، قرار بود پروازهای منظمی در مسیر هوایی تهران - سبزوار برقرار کند که متاسفانه بعد از انجام فقط چند پرواز برنامه خود را بدون اعلام دلیل مشخص و احتمالا به علت مشکلات داخلی این شرکت لغو کرد و بدین ترتیب سابقه چندان خوشایندی از خود در بین سبزواری ها برجای نگذاشت. اما علی اصغر روشن بین مدیر فرودگاه سبزوار در آن زمان طی گفتگویی با رسانه ها اعلام کرد: لغو پروازهاي شرکت هواپيمايي آتا در تعداد زيادي از فرودگاه‌هاي سطح کشور صورت گرفته و تنها در فرودگاه سبزوار نيست.(منبع)
 
اینک آتا مجددا قرار است پروازهایش را در سبزوار از سر بگیرد و باید دید این شرکت هواپیمایی تبریزی اینبار موفق خواهد شد عملکرد بهتری به نمایش بگذارد و حضور پایداری در این مسیر هوایی داشته باشد یا مجددا ناکام می ماند؟
 
البته نکته مهم دیگر در این بین استقبال مردم سبزوار است که اگر از پروازهای برقرار شده استقبال کنند قطعا شرکت های هواپیمایی متعلق به بخش خصوصی رغبت بیشتری برای استمرار و حتی افزایش حضور خود خواهند داشت.
 
به هرحال اکنون همه روزه شدن پروازهای فرودگاه سبزوار در شروع سال تحصیلی جدید، یک فرصت خوب برای مراکز دانشگاهی دیار سربداران است که بتوانند برای رفت و آمد اساتید پروازی مجرب از تهران در روزهای مختلف هفته استفاده کنند. همچنین برخی دانشجویان به ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که احتمالا دارای شغل و زندگی مستقل نیز هستند، می توانند از فرصت همه روزه شدن پروازهای فرودگاه سبزوار برای رفت و آمدهای سریع به تهران استفاده کنند. 
 
البته عده ای از منتقدان نیز در شهر سبزوار معتقدند این افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار یک اقدام نمایشی در آستانه انتخابات سال جاری است و چندان دوام نمی آورد. اما  حتی با این فرض هم، مزایا و فرصت های مطلوبی که از این طریق در اختیار منطقه غرب خراسان رضوی قرار می گیرد را نمی توانیم انکار کنیم. به هرحال حمل و نقل هوایی از شیوه های مهم جابه جایی است و از آنجایی که در حال حاضر در استان خراسان رضوی با 6 میلیون نفر جمعیت و 30 شهرستان تنها دو فرودگاه فعال در شهرهای مشهد و سبزوار وجود دارد، رونق گرفتن و افزایش عملکرد فرودگاه سبزوار در نیمه غربی این استان پهناور برای تسهیل خدمت رسانی به حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر از جمعیت شهرستان های سبزوار، نیشابور، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، جوین، جغتای، فیروزه، خوشاب و داورزن ضروری است. 
 
اینک امید می رود با فعالیت همزمان 3 شرکت هواپیمایی در فرودگاه سبزوار، علاوه بر مسیر هوایی تهران – سبزوار، مسیرهای هوایی پر طرفدار دیگری نظیر کیش، شیراز، عتبات عالیات، حج، سوریه و ... نیز برقرار گردد.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما