انتقاد سخنگوی شورای شهر سبزوار از بی توجهی شهردار به مصوبات فرهنگی شورای اسلامی

 
الهام شبانی مقدم/مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
🔹سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار در نطق پیش از دستور خود به بی توجهی شهردار نسبت به مصوبات فرهنگی شورا انتقاد کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۰ طرح فرهنگی در شورا به تصویب رسیده اما شهردار توجهی به این مصوبات نداشته است.
 
🔸مسعود پسندیده  اظهار کرد: حدود شش ماه از انتقاد بنده به عنوان سخنگوی شورا به شهردار سبزوار می گذرد محور تمام این انتقادات  بحث مسائل فرهنگی شهر است که مورد بی توجهی شهرداری قرار گرفته است عملا ما بهار و تابستان را که شلوغ ترین فصل های سال به لحاظ تردد مسافر است را از دست دادیم و عملا  نه تنها اتفاق در خور شانی در حوزه فرهنگی شهر رخ نداد بلکه در حوزه عمرانی نیز  هیچ کار شاخصی انجام نشده است.
 
🔸وی افزود: اختلاف بین شورائیان و شهردار چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد این اختلافات از سال گذشته شروع شده اما اعضای شورا سعی کردند  حداکثر تعامل را با شهردار داشته باشند به حدی که هر  طرحی که برای توسعه شهر از جانب شهردار به شورا ارسال شد، رای گرفت و  تصویب شد. سعی اعضا  آبروداری بود، اما در شش ماه نخست امسال اختلاف شورائیان با شهردار به اوج خود رسیده  بود چرا که شهردار در هیچ یک از  جلسات که حضورشان الزامی بوده شرکت نکرده و پاسخگو نبوده اند.
 
🔸سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار با تقاضا از همکاران خود در شورا خواستار تذکر جدی به شهردار شد و  ادامه داد: شهردار با نگاه سیاسی خود شهرداری را مدیریت می کنند. شهردار نمی تواند شورا را وارد سیاست بازی خود کند، وی نباید  از فضای اختلافاتی که در آراء و نظرات اعضای شورا وجود دارد، سوء استفاده کند و بدون هماهنگی  برای هر بازدید از پروژه شهری عده خاص از اعضای شورا را با خود همراه کند .
 
🔸پسندیده اضافه کرد: اگر سال گذشته تنها انتقاد بنده مسائل فرهنگی بود اما امسال حتی در حوزه توسعه شهری هیچ اتفاقی رخ نداده است. اشکال بزرگ ما این است که پا را از سبزوار بیرون نمی گذاریم، شهرهای کنار دست سبزوار در دو سال  گذشته اتفاقات خوبی را به خود دیده اند، اما سبزوار در ۷ سال گذشته توسعه عمرانی خاصی نداشته که بدترین شرایط آن در دو سال قبل بوده است.
 
🔸وی با تاکید بر اینکه شهردار به مسیر تفرقه ای که در بین برخی از اعضای شورا رخ داده تکیه زده است اظهار کرد: شهردار مسیر درستی را انتخاب نکرده  و اگر بی توجهی به مباحث فرهنگی و عمرانی و همچنین حضور الزامی وی در جلسات همچنان ادامه داشته باشد بنده به نیابت از دیگر اعضاء با استناد به قانون ابتدا در قالب سوال و بعد تا استیضاح شهردار پیش خواهیم رفت.
 
🔸وی گفت:  اگر شهردار نمی تواند خواسته های شورا که خواسته شخصی نیست و برای توسعه شهر است را پاسخگو باشد و تعامل همه جانبه با شورا داشته باشد با صراحت و جدیت تکلیف خود را باید  قانونا مشخص کند. شورا محلی برای بی اعتنایی های شهردار نیست. وی با نامه مکتوب رئیس شورا باید در جلسات شرکت کند  نه اینکه در جواب نامه اعلام کند ضرورتی برای حضور در جلسه نیست. وی شش ماه است که در یک جلسه شرکت نکرده است.
شهردار در قالب سوال ظرف ۱۰ روز آینده باید در جلسات شرکت و پاسخگوی اهمال کاری های خود باشد. اگر پاسخ ندهد، قطعا به سمت استیضاح وی پیش خواهیم رفت.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما