عدم وجود پروازهای خارجی در فرودگاه سبزوار، مانعی بر سر راه گردشگری سلامت

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: عدم وجود پروازهای خارجی در فرودگاه این شهر، مانعی بر سر راه گردشگری سلامت و جذب توریسم بین المللی است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر محمد نعمت شاهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران سبزوار اظهار داشت: برای اولین بار پس از چند بیمارستان در مشهد، بیمارستان حشمتیه سبزوار نیز توانست در شمال شرق ایران قابلیت پذیریش توریسم سلامت را به دست آورد و همین الان بیماری عراقی در آی سی یوی این بیمارستان بستری است.
 
وی افزود: اکنون  نیز در حال تلاش برای آماده کردن زیرساخت های بیمارستان های واسعی و امداد نیز جهت جذب توریسم سلامت هستیم.
 
دکتر نعمت شاهی با بیان اینکه اکنون آمار دقیقی از تعداد بیماران خارجی پذیرش شده مان در این مدت نداریم، گفت: البته در چند ماه اول انتظار آمار زیادی از مراجعه بیماران خارجی را نداریم، و لازم است که شرکت هایی که کارشان جذب توریست است، در این راستا پای کار بیایند. در حال حاضر نیز حداقل دو شرکت سبزواری برای این موضوع اعلام آمادگی کرده اند.
 
وی ادامه داد: مشهد الان چندین سال است دارد روی این موضوع کار می کند و بیمارستانی مثل رضوی کارشان همین است و ما انتظار نداریم در 6 ماه یا یک سال اول مانند مشهد بشویم. اما گام های مهمی برای این قضیه برداشته شده است و همین الان کیس هایی داریم و می طلبد که یک اجماع جمعی اتفاق بیافتد. این پروژه شهرستانی و کلان است. شرایط هم مهیا است. وقتی که وزارتخانه به ما مجوز داده  یعنی اینکه همان شرایطی که برای جذب توریست در تهران هست در سبزوار هم تحقق یافته است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار درباره درآمدزایی پذیریش بیماران خارجی نیز گفت: ما تعرفه هایمان معمولا سه تا پنج برابر تعرفه های دولتی  بسته به نوع بیماری است و لیست قیمت ها هم روی سایت هست و از آنجایی که بحث بیمه نیز وجود ندارد همه رقم ها آزاد و قطعا درآمدزایی بالایی برایمان دارد و درباره این سئوال هم می پرسند که جذب بیماران خارجی ممکن است اختلالی در فرآیند درمان بیماران هموطن ایجاد کند، باید عرض کنم برای این موضوع یک دسته خدمتی جداگانه خارج از ظرفیت هایی که به هموطنانمان ارائه می دهیم، در نظر گرفته شده است.
 
وی سپس تصریح کرد: نبود پروازهای خارجی در فرودگاه سبزوار باعث می شود ما انرژی زیادی جهت جذب تک تک بیماران بین المللی که می آیند صرف کنیم. یعنی باید خدمات خیلی بالاتری از مشهد بدهیم، قیمت ها را بیاوریم پایین تر و شرایط خاصی که بتوانیم بیماران خارجی را جذب کنیم.
 
وی بیان کرد: اخیرا هم کنسولگری مشهد، اعلام کرده که بیماران افغانستانی باید حتما به صورت هوایی بیایند، در حالیکه تا قبل از این زمینی می آمدند و برایشان مقرون به صرفه تر بود. البته این موضوع از طریق نمایندگان سبزوار و فرمانداری منتقل شده است و فعلا قول مساعدی به ما داده اند.
 
*   *    *
 
گفتنی است عدم وجود پروازهای خارجی فرودگاه سبزوار در حالی این روزها به یکی از موانع رونق گردشگری سلامت در غرب خراسان تبدیل شده است، که این فرودگاه مرز مجاز هوایی است و قبلا در سالهای 90 و 91 و 85 مانند یک فرودگاه بین المللی تجربه برقراری پروازهای خارجی را داشته است، بنابراین به نظر می رسد اکنون نیز مسئولان اجرایی و نمایندگان شهرستان باید اهتمام بیشتری جهت استفاده تمام و کمال از همه ظرفیت های موجود در تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی و برقراری پروازهای خارجی به داشته باشند تا شاهد فواید جانبی آن در حوزه بهداشت و درمان نیز باشیم.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما