باغ هتل شهرداری سبزوار در انتظار سرمایه گذار برای تبدیل به پارکینگ عمومی و رستوران

 
سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
•  معاون شهرسازی و عمرانی شهرداری سبزوار گفت: فضای خالی پشت شورای شهر جزو زمین های آستانه می باشد و قرار است در آینده به صورت مشارکتی با بخش خصوصی پارکینگ عمومی در آن جا ایجاد شود.
 
دکتر مرتضی احمدی در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: تاکنون دوبار فراخوان زده ایم تا بخش خصوصی با ارائه طرحی مثلا گردشگری بیاید و در قسمت بالا رستوران و ... و در پایین برای ما پارکینگ عمومی ایجاد کند اما هنوز متقاضی برای این کار پیدا نشده است و در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.
 
•  وی تصریح کرد: در قسمت جنبی شورا یعنی بخشی که در گذشته بانک شهر قرار داشت در حال تعمیرات هستیم تا آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم، به همین علت زباله های ساختمانی ایجاد شده از این تعمیرات در فضای خالی پشت شورای شهر ریخته شده که وضعیت نامناسبی دارد و ایجاد گرد و خاک نیز کرده است.
 
•  دکتر احمدی افزود: در حال حاضر فضای خالی پشت ساختمان شورای شهر به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل تعمیرات ما چهره خوبی ندارد که قصد داریم پس از پایان تعمیرات و تا پیدا شدن سرمایه گذار آن مکان را بهسازی کنیم.
 
****
 
  گفتنی است باغ هتل شهرداری سبزوار، محوطه پشت هتل شهرداری سابق بوده است که پیش از انقلاب بسیاری از خانواده های قدیم سبزواری  مراسم های خود را در این مکان برگزار می کردند.
 
  پس از انقلاب هتل شهرداری به دو قسمت تقسیم شد و قسمت مجاور خیابان اسدآبادی در اختیار سپاه و قسمت پشتی آن که باغ اصلی را شامل می شد در اختیار نهضت سواد آموزی قرار گرفت.
 
  در دهه هفتاد و پس از انتقال نهضت به مکان جدید، فرهنگسرای اندیشه در آن مکان ایجاد گردید و همزمان جلسات شورای اسلامی شهر سبزوار نیز در اواخر دهه هفتاد در ساختمان قدیمی هتل برگزار می شد.
 
  در دهه هشتاد قرار شد با انقعاد قرارداد با شرکتی در باغ هتل شهرداری «مجتمع تجاری سبز» ایجاد شود اما کاری صورت نگرفت و پیرو آن باغ هتل به طور کامل تخریب و درختان چندساله آن خشک و سپس قطع شدند.
 
  لازم به ذکر است که همزمان با این روند ساختمان اصلی هتل بازسازی و در اختیار شورای شهر و شهرداری منطقه 2 قرار گرفت و مخروبه پشت هتل به همان شکل رها شد.
 
*  با سپاس از همکاری یونس زارعی در تهیه این گزارش
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما