تردد خیال در آزادراه حرم تا حرم

اگر آزادراه حرم تا حرم راه اندازی شده بود، طبق طرح های مطالعاتی و کارشناسی های انجام شده، امسال باید 5600 تردد روزانه در محور سبزوار – نیشابور – مشهد از در این آزادراه اتفاق می افتاد، اما اکنون نه خبری از تردد هست و نه اصلا آزادراهی ساخته شده است، گویی تنها چیزی که در این پروژه که روزی قرار بود، بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ ایران باشد، در تردد است، خیالات خام مسئولان آن زمان و بی خیالی و غفلت ورزی مسئولان امروزی است.
 
در بخشی از طرح های مطالعاتی که برای احداث آزادراه حرم تا حرم صورت گرفته است، علاوه بر تخمین ترددهای سال 98 در حد فاصل سبزوار- نیشابور – مشهد در سال 98 برای سال 1408 نیز تعداد 9200 تردد و برای سال 1418 تعداد 15000 تردد روزانه در نظر گرفته شده بود. 
 
آزادراه حرم تا حرم که احداث آن از سال 89 آغاز شده است، قرار بود به موازات بزرگراه آسیایی تهران – مشهد ساخته شود و استان های قم، تهران، سمنان، خراسان را در یک مسیر آزادراهی به یکدیگر متصل کند تا هم از بار ترافیک جاده فعلی بکاهد و هم مصرف سوخت و زمان سفر را در این مسیر کاهش دهد، اما بعد از گذشت بعد از 10 سال اکنون هنوز به سرانجام نرسیده و فقط بخش کوچکی از آن حد فاصل قم تا گرمسار به بهره برداری رسیده است. 
 
در بزرگراه فعلی تهران – مشهد معمولا قطعه حد فاصل شاهرود – سبزوار بیشترین آمار حوادث جاده ای را در بین جاده های کشور به خود اختصاص می دهد که منطقاً می طلبد در احداث مسیر آزادراهی نظیر حرم تا حرم این قطعه اولویت بیشتری می داشت، اما اتفاقا اکنون در همین محدوده هیچ پیشرفتی در پروژه صورت نگرفته و کار تعطیل است. موضوعی که همت و پیگیری بیشتر مسئولان اجرایی سبزوار و نمایندگان شهرستان را می طلبد. 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما