مسئول دبیرخانه انجمن مفاخر شهرستان:

فعالیت مجدد انجمن مفاخر سبزوار منوط به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان است

مهدیه عابدی/مجله اینترنتی اسرارنامه
 
انجمن مفاخر شهرستان سبزوار که در سایه بی توجهی های مسئولان فرهنگی این دیار همچنان بدون فعالیت خاصی و فقط با یدک کشیدن این نام نتوانسته است در طی این سال ها اقدامات قابل توجه و موثری در جهت معرفی، حمایت و جذب مفاخر و مشاهیر کهن شهر سبزوار بردارد موضوعی است که با توجه به اهمیت بالا مورد انتقاد بسیاری از علاقه مندان به حوزه فرهنگ شهرستان قرار گرفته است . از این رو خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه گفتگویی را با محمد علیزاده مسئول دبیرخانه انجمن مفاخر شهرستان داشته است که در ادامه متن این گفتگو منتشر می شود:
 
علیزاده با تاکید بر اینکه از سرگیری فعالیت های انجمن باید به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان برسد، گفت: در حال حاضر دو پیشنهاد به رضا شجاع مقدم ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت های دوباره انجمن داده شده است  که باید با موافقت وی به مرحله بعدی یعنی طرح در کارگروه شورای فرهنگ عمومی برسد. این دو پیشنهاد در قالب ادامه فعالیت های انجمن به سبک قدیمی و به روال گذشته و یا با تشکیل و جذب اعضای جدید صورت بگیرد که قطعا این موضوع نیزباید زیر نظر کارگروه تخصصی باشد. 
 
وی با بیان اینکه این انجمن یک شبه تاسیس نشده و اسم و عنوان انجمن مفاخر را داراست  در ادامه اضافه کرد: از زمان بزرگداشت مراسم آیت الله عبد الاعلی در سال 89 با سرپرستی دکتر سرکرده و بهروان مدتی است که این انجمن متاسفانه فعالیت های خود را متوقف کرده و می توان گفت که فعالیت خاص و مثبتی نیز نداشته است. در حال حاضر نیز ترجیح بر این است که برای این منظور کارگروه تخصصی ایجاد شود، زیرا با وجود سخت گیری هایی که در استانداری وجود دارد انجمن فاقد مجوزهای رسمی کشوری می باشد و همچمین حکمی نیز برای به رسمیت شناختن اعضای جدید وجود ندارد.
 
مسئول دبیرخانه انجمن مفاخر سبزوار همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: قطعا باید موضوعاتی مانند بزرگداشت، تکریم، شناسایی ، معرفی و در مراحل بعدی چاپ کتاب در مورد مفاخر و بزرگان سبزوار در دستور کار قرار بگیرد افزون بر اینکه اگر قرار به قبول پیشنهاد دوم یعنی تشکیل انجمن در قالب جذب افراد جدید است باید اعضای حقوقی مانند فرماندار، امام جمعه، شهردار، رئیس شورای شهر، ریاست دانشگاه های حکیم و علوم پزشکی و افراد حقیقی سرشناس فرهنگی و هنری شهرستان نیز به عنوان افراد اصلی حاضر در این انجمن حضور داشته باشند تا تصمیمات نهایی در قبال عملکرد و فعالیت ها توسط آنها صورت بگیرد.
 
محمد علیزاده در خصوص عضویت و جذب دیگر بزرگان و مفاخر شهرستان در این انجمن نیز توضیح داد: هم اکنون می توان به صراحت عنوان کرد که نام و عنوان مفاخر شهرستان در رشته های مختلف علمی ، هنری ، فرهنگی و ...استخراج شده است اما برای همه  و به خصوص برای عضویت و حمایت از این افراد در انجمن مفاخر کار ویژه ای صورت نگرفته و باید بخشی از فعالیت ها معطوف به معرفی آن ها باشد.
 
او با اشاره به اینکه یکی از اصول مهم در پیشبرد فعالیت های انجن باید به پیگیری و ثبت شخصیت های برجسته سبزواری در تقویم ملی مانند روز بیهقی، برگزاری همایش های کشوری با حضور اندیشمندان ممتاز، مشارکت دانشگاه ها در برگزاری تخصصی همایش ها و ارائه مقالات برتر علمی و...باشد گفت: در حال حاضر تمامی موارد ذکر شده از قبیل تشکیل کارگروه، ضرورت حضور افراد حقیقی و حقوقی و... در قالب پیشنهاد به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده و فعالیت مجدد انجمن منوط به موافقت وی و طرح در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان است که باید به تصویب آن ها برسد. از همه مهم تر اینکه با حضور افرادی نظیر شهردار، فرماندار، رئیس شورای شهر  و دیگر مسئولان در راس اجرایی شهرستان به دنبال این هستیم که این انجمن به محلی برای وفاق حداکثری تبدیل شود.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما