تلاش ها برای ثبت ملی اولین موزه نفت ایران در سبزوار (3) / ظرفیتی برای معرفی پیشرفت ایران در صنعت نفت

برای مطالعه قسمت دوم این گزارش روی اینجا کلیک کنید.
 
(قسمت سوم)
 
ضرورت ثبت ملی نخستین موزه نفت کشور
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز گفت: موزه نفت سبزوار به عنوان نخستین موزه نفت کشور ظرفیتی است که جوانان و نسل امروز باید با بازدید از آن پیشرفت ایران در حوزه صنعت نفت را ببینند و درک کنند.
 
احمد برادران افزود: جوانان باید ببینند که ما در صنعت نفت از کجا به کجا رسیده‌ایم و چگونه امروز به یکی از قدرت‌های بزرگ در حوزه نفت تبدیل شده‌ایم. جوانان ما باید روند توسعه و پیشرفت‌های زیادی را که به همت جهادی سرمایه‌ها و نخبه‌های کشور انجام شده را مشاهده کنند.
 
وی با بیان اینکه موزه صنعت نفت مردم را با تاریخچه و تحولات این صنعت آشنا می‌کند و به حفظ اسناد، اشیاء و دستاوردهای این صنعت کمک می‌کند اظهار داشت: حفظ میراث گذشته این صنعت، آگاه کردن نسل امروز از آن و انتقال تجربه‌های امروز به نسل‌های آینده از مهم‌ترین دلایل اهمیت دادن به موزه‌های نفت است.
 
برادران با اشاره به ثبت ملی این موزه گفت: پیگیری‌ها برای ثبت ملی موزه نفت سبزوار به همت کارکنان و مسئولان شرکت پخش فراورده‌های نفتی شهرستان در دست اقدام است.
 
وی تصریح کرد: در شرایطی که روز به روز بر تعداد بازدید کنندگان موزه‌ها در جهان افزوده می‌شود، ثبت ملی موزه‌ای با موضوع نفت در کشوری که سابقه‌ای بیش از صد سال در این زمینه دارد، باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
 
فرماندار سبزوار تاکید کرد: شایسته است در جهت حفظ و احیای آثار و اسناد مربوط به تاریخ صنعت نفت که به عنوان بخشی از تاریخ اجتماعی فرهنگی اقتصادی این صنعت محسوب می‌شود موزه صنعت نفت سبزوار به ثبت ملی برسد.
 
برادران با بیان اینکه مسئولان باید ضمن همراهی و حمایت از این مجموعه، تمرکز و توجه بیشتری را به این مسئله معطوف دارند و تجربیات خود را در شکل‌گیری صنعت نفت در اختیار جوانان قرار دهند، گفت: زیرا این تجربه‌ها می‌تواند برای نسل جوان و برای توسعه و اداره این صنعت چراغ راه باشد.
 
پایان/
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما