بازدید 9 سفیر ایران در کشورهای خارجی از نیشابور

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور
جذب گردشگر و صنعت توریسم از برنامه‌های توسعه اقتصادی نیشابور است
 
مشهد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی یکی از  برنامه‌های توسعه اقتصادی شهرستان نیشابور است.
 
محمد اسماعیل اعتمادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سفیران ایران در ۹ کشور جهان از اماکن تاریخی، فرهنگی و زیرساخت‌های گردشگری نیشابور دیدن کردند.
 
سفیران ایران در کشورهای نیجریه، تونس، هنگ‌کنگ، موریتانی، نروژ، بلاروس، نیوزلند، ترکمنستان و پاکستان از آرامگاه‌های خیام، عطار و کمال الملک و محوطه تاریخی شادیاخ، اماکن اقامتی و زیرساخت‌های گردشگری نیشابور دیدن کرده و با ظرفیت‌های گردشگری این شهر آشنا شدند.
 
وی ادامه داد: جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی یکی از  برنامه‌های توسعه اقتصادی شهرستان نیشابور است.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: طرح قطار گردشگری نیشابور از سال ۹۵ آغاز شده و در ایام نوروز امسال نیز با همکاری شهرداری نیشابور طرح نیشابورگردی به صورت رایگان برای علاقه مندان به بازدید از این شهر اجرا شد که در این طرح حدود هزار و ۵۰۰ نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی نیشابور دیدن کردند.
 
اعتمادی افزود: محوطه‌های تاریخی آلپ ارسلان، تپه مدرسه، آهنگران، سبزپوشان، بازار، طرب آباد، کهن دژ، تپه قنات و شادیاخ و روستای قدمگاه، آرامگاه‌های خیام، عطار، امامزاده محروق، کمال الملک، دهکده چوبین، گنبدهای شهمیر و معدن فیروزه از جاذبه های گردشگری نیشابور است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را از سراسر جهان به این شهرستان جذب می‌کند.
 
نیشابور دارای ۴۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که  از این تعداد ۱۱۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
 
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
نظرت را بنویس
comments

Emir

با سلام و عرض خسنه نباشید خدمت شما میخاستم بدونم از کی جمعیتش ۴۵۰هزار تا شده ؟!وچرا تو مجله سبزوار انقد از نیشابور میزارین و سبزوار مث همیشه تنها😔

Emir

اها خیلیم عالی جمعیت سبزوار با بخشاش چقدره پس؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما