با دعوت دانشگاه کوفه عراق، دانشگاه حکیم سبزاری در همایش بین المللی روز زبان عربی مشارکت می کند

مشارکت دانشگاه حکیم سبزواری در همایش بین المللی روز جهانی زبان عربی در دانشگاه کوفه عراق

مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری از مشارکت علمی گروه زبان و ادبیات عربی دانشکده الهیات این دانشگاه در همایش بین المللی روز جهانی  زبان عربی که در دانشگاه کوفه عراق برگزار می شود، خبر داد.
 
دکتر غلامعلی فرزی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به این خبر گفت: در این همایش علاوه بر دانشگاه حکیم سبزواری چند دانشگاه برتر جهان اسلام از جمله جامعه الاسلامیه اللبنانیه، جامعه السلیمانیه، دانشگاه تهران و دانشگاه امام صادق نیز مشارکت علمی دارند و به سخنرانی و ارائه مقاله می پردازند.
 
وی ادامه داد: این مشارکت در پی سفر هیات بلندمرتبه روسا و معاونین دانشکده های دانشگاه کوفه عراق و تقدیم دعوتنامه رسمی رئیس دانشگاه کوفه عراق به رئیس دانشگاه حکیم سبزواری جهت حضور و مشارکت دانشگاه حکیم سبزواری در همایش روز جهانی زبان عربی صورت گرفت.
 
دکتر فرزی با تشریح محورهای این همایش عنوان داشت: زبان عربی و قران کریم، چالش های معاصر پیش روی زبان عربی، مطالعات ناظر به سبک شناسی و زیبایی شناسی زبان عربی، جدل میان زبان و معرفت، مسیر تاریخی زبان و ادبیات و مطالعات تطبیقی در حوزه ادبیات و زبان از محورهای این همایش بین المللی است.وی ایدآور شد: همایش بزرگداشت روز جهانی زبان عربی ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۷ آذرماه) در دانشگاه کوفه برگزار می شود.
 
گفتنی است دانشگاه کوفه عراق دانشگاهی دولتی با قدمتی ۳۰ ساله است که دارای بیش از ۲۶ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲هزار و پانصد دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری است.
 
منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما