تجاری سازی نتایج تحقیقی یک دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری درباره بیماری آلزایمر در کانادا

#دانشگاهی
#معرفی_محقق_جوان
 
دکتر جواد حدادنیا رئیس سابق و عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری که صفحه ای فعال در اینستاگرام دارد، در یکی از جدیدترین مطالب خود به معرفی محققی جوان از دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری پرداخته است که نتایج تحقیق او توسط یک شرکت بین المللی در کانادا تجاری سازی می شود.
 
اسرارنامه در ادامه به بازنشر متن منتشر شده در اینستاگرام دکتر حدادنیا می پردازد:
 
تجاری سازی نتایج تحقیقی بیماری آلزایمر دانشجوی دانشگاه حکیم در کانادا
 
نتایج تحقیقی در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص پیش بینی بیماری آلزایمر با همکاری یک دانشگاه و یک شرکت بین المللی در کانادا تجاری سازی می شود.
 
بیماری آلزایمر یکی از شدیدترین انواع اختلالات عصبی است که در آن بیماران به دلیل نقص مهارتهای گفتاری خود با مشکلات جدی روبرو هستند که این یکی از مهترین عوارض این بیماری است.
 
در تجزیه و تحلیل گفتار، تأثیر چنین اختلالات در کاهش کیفیت و تغییر ویژگی سیگنالهای گفتار خود به خود قابل توجه است. مدت زیادی است که دانشمندان در حوزه پزشکی تلاش دارند تا راهی برای درمان آن پیدا کنند که تلاشها در این حوزه تاکنون به نتایج درخوری منجر نشده است.
 
 با ورود مهندسان به این حوزه و به کمک هوش مصنوعی، پیشرفت های چشم گیری برای ارتقا کیفیت زندگی اینگونه بیماران بوجود آمد. 
 
خانم مهدا نصراله زاده دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی با گرایش بیو الکتریک در دانشگاه حکیم سبزواری به راهنمایی دکتر جواد حدادنیا و در یک همکاری مشترک با محققان دانشگاه کانادایی OntarioTech University واقع در شهر تورنتو توانسته اند بر روی پیش بینی زود هنگام بیماری آلزایمر تحقیقات ارزشمندی را به انجام برسانند. 
 
نتایج پایان نامه دکتری خانم نصراله زاده مورد توجه شرکت کانادایی SmartNora قرار گرفت و در یک تفاهم نامه سه جانبه بین گروه مهندسی پزشکی دانشگاه حکیم سبزواری، گروه کامپیوتر دانشگاه OntarioTech و شرکت  کانادایی Smartnora مقرر گردیده است تا این ایده به یک محصول تجاری برای بیمارانی که از این بیماری رنج می برند منجر گردد.
 
 خانم مهدا نصراله زاده هم اکنون در قالب فرصت مطالعاتی دوران دکتری خود در کشور کانادا به سر می برد و با دانشگاه و شرکت کانادایی همکاری می نمایند.
 
شایان ذکر است که خانم دکتر زینب محمدپوری فارغ التحصیل دکتری مهندسی پزشکی دانشگاه حکیم سبزواری که دو سال پیش از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، هم اکنون در این پروژه نیز همکاری دارند.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما