تولید دستگاه سونای اوزون توسط کارآفرین سبزواری

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
سید موسی الرضا علوی کارآفرین سبزواری موفق به ساخت و تولید دستگاه سونای اوزن شد. دستگاهی که با استفاده از اوزن سبب پاکسازی کبد و درمان بیماری هایی چون فشار خون، دیابت و دردهای عضلانی می شود. 
 
وی که رئیس هیات مدیره شرکت جهان گستر جهان ساز ریحان می باشد گفت: برای ساخت و تولید این دستگاه با کمک محققان و پژوهشگران حدود دو سال زمان صرف شد و در مراحل تولید با مشکلات زیادی مواجه  شدیم اما چون هدف درمان و سلامت جامعه است هیچ مشکلی نتوانست ما را از تصمیمی که داشتیم منصرف کند تا اینکه موفق به ساخت دستگاهی شدیم  که در بحث درمان تاثیر گذاری ویژه ای دارد و علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستان ها، برای تمام عموم جامعه کاربرد دارد. 
 
این کار آفرین سبزواری درباره بیوگرافی خود و نحوه علاقه مند شدنش به این کار گفت:  حدود 20 سال است که در خارج از سبزوار در حوزه صادرات سنگ فعالیت دارم و در مدت زمانی که برای بازاریابی به کشورهای خارجی رفت و آمد داشتم به اهمیت بازار یابی درمان نیز پی بردم و علاقه مند شدم تا دستگاهی را تولید کنیم  که در مقوله درمان و سلامت کاربرد داشته باشد. بنابراین مطالعات و تحقیقات شرکت خود را در این زمینه آغاز و با استفاده از تجارب موفق تعدادی از شرکت های دانش بنیان، نخستین گام ها را برای ساخت دستگاه سونای اوزن برداشتم. در این دستگاه فرد به جای عرق کردن با بخار آب از طریق اوزن تعرق می کند و اوزن از پوست وارد مویرگ های پوستی و کبد شده و زمانی که کبد تمیز شود بیماری هایی از جمله دیابت، فشار خون و بیماری های ارتوپدی نیز کاهش می یابد.
 
وی با بیان اینکه هدف از ساخت دستگاه سونای اوزن صرفاً درمان است  اظهار کرد: از نتایج درمانی خوبی که در اثر استفاده از این دستگاه برای کبد و دیگر بیماری های حاصل از آن ایجاد شد، بحث کالری سوزی دستگاه بود که طبق تحقیقات انجام شده ورزشکاران حرفه ای برای کالری سوزی بدن نیازمند حداقل صرف زمان سه ساعته هستند در صورتیکه که این دستگاه در 20 دقیقه 400 الی 600 کالری بدن را می سوزاند.
 
علوی با اشاره به اینکه مراحل ثبت دستگاه سونای اوزن در سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در مشهد انجام شده است افزود: نمونه خارجی دستگاه سونای اوزن هم اکنون در کشور وجود ندارد و آنهایی که هست بیشتر برای درمان موضعی پا و دست است اما این دستگاه برای تمامی دردهای بدن کاربرد دارد و یک نمونه کامل است.
 
این کار آفرین سبزواری در پاسخ به سوالی مبنی بر صادرات این دستگاه  گفت: به لحاظ اینکه تولید این دستگاه مستلزم هزینه بسیار بالا بوده و از جهت تجارت این دستگاه برایم مهم است، اما تا زمانی که سفارش در داخل کشور باشد برنامه ای برای صادرات دستگاه سونای اوزن به خارج از کشور ندارم. همچنین در سه کارخانه که متعلق به بنده است و در زمینه الکترونیک، ساخت بدنه و کارهای دانش بنیادی فعال هستند تولید انبوه این دستگاه در حال انجام است و مشکلی برای تولید ندارم. اما به خاطر علاقه ای که به زادگاهم دارم ترجیح می دهم دفتر فروش این دستگاه در سبزوار دایر شود بطوریکه تمام تولیدات از مشهد به سبزوار منتقل و پخش و عرضه دستگاه از این شهرستان انجام شود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه با توجه به اینکه سرمایه گذاری عظیمی برای تولید این دستگاه انجام شده و قاعدتا هدف از تولید آن جدا از بحث درمان بهره برداری مالی است، چرا فروش را به جای سبزوار از شهرهای بزرگ تر شروع نکرده اید؟ اظهار کرد: بنده زادگاهم سبزوار است و به لحاظ فعالیتی که خود و خانواده ام در معدن و سنگ داشته ایم از قدیم همه ما را به عنوان تولید کننده می شناسند. بنده می توانستم پول خود را در بانک بگذارم و یا با دلالی سرمایه خود به چند برابر تبدیل کنم اما ترجیح دادم تا سرمایه خود را در تولید دستگاهی هزینه کنم که منافع آن به مردم برگردد.
 
علوی افزود: سرمایه گذاری برای ساخت این دستگاه هر چقدر هم هزینه بر بوده باشد از همان ابتدا که شروع بکار کردم هیچ دغدغه ای برای تامین هزینه آن نداشته و در ادامه کار نیز ندارم. هیچ چیز نمی تواند مرا از ادامه کار تولید منصرف کند چون بحث درمان و سلامت برایم بیشتر از منافع مالی اهمیت دارد .
 
علوی اضافه کرد: ساخت این دستگاه یک تولید خانوادگی است و من سرمایه یک عمر خانواده ام را صرف تولید این دستگاه کرده ام و اینکه چرا تولید دستگاه سونای اوزن در شهر دیگر و فروش آن از سبزوار را در برنامه های خود گنجانده ام به این دلیل است که کارخانجات بنده در شهر دیگر است و سبزوار نیز فاقد امکانات تولیدی برای این دستگاه است اما صحبت هایی برای ایجاد خط تولید این دستگاه در سبزوار انجام شده که اگر نهایی شود قطعا خط تولید را به سبزوار هدایت خواهم کرد که قطعا با این کار برای 300 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
 
وی گفت: بنده به راحتی می توانستم نمونه مشابه این دستگاه را وارد کشور و به فروش برسانم اما تمام سعی و تلاشم بر این بود تا نتیجه فکری خود را در قالب تولید دستگاهی پیاده کنم که منافع آن به کشورم برگردد و با اینکه کشور در تحریم است و مشکلات واردات قطعات را داشتیم اما از توان داخلی و علمی کشور استفاده شد و دستگاه را به تولید رساندم. با اینکه یک سال و اندی برای ساخت این دستگاه تحقیق شده و الان به تولید رسیده ایم ولی بازهم تحقیقات همچنان ادامه دارد تا آیتم های بیشتری را به دستگاه اضافه کنم. 
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است از مزایای این دستگاه فقط قشر خاصی استفاده کنند اظهار کرد: هدف ما از تولید دستگاه سونای اوزن، درمان است و برای اینکه تمام اقشار جامعه بتوانند از این دستگاه استفاده کنند برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا هر کس به اندازه درآمدی که دارد هزینه خرید آن را پرداخت کند ممکن است حتی از بیماران نیازمند نیز هزینه ای دریافت نشود اما در نهایت قیمت خرید دستگاه در حال تفکیک شدن براساس قدرت خرید فرد است.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما