«هفت‌به‌دو» به‌جای «پنج‌به‌چهار»! / در شورای شهر سبزوار چه می‌گذرد؟

 
✍️ سبزواریان، موسی‌‌الرضا وثوق: 
 
 اپیزود اول: در آخرین انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر سبزوار، قربانعلی کلمیشی با ۵ رأی به ریاست رسید. مسعود پسندیده به عنوان سخنگو، منشی و خزانه‌دار انتخاب شد و ذبیح‌الله آرمین نیز برای سومین سال متوالی در سِمَت خود به عنوان نایب‌رئیس شورای شهر ابقا گردید. 
 
 اپیزود دوم: دو جلسه ابتدایی تحت ریاست کلمیشی، با خروج اعتراضی چند عضو شورای شهر همراه شد. در جلسات بعدی نیز بحث‌هایی میان رئیس جدید شورا و زهرا بخشی روی داد. بخشی طی چند نوبت با انتشار مطالبی در وب‌سایت شخصی خود، به تشریح و تفسیر آن اتفاقات پرداخت.
 
 اپیزود سوم: در جلسه ۱۵۰ام شورای شهر سبزوار، شهردار برای آنچه «پاسخ به سؤال شورای اسلامی شهر» عنوان شده بود به صحن شورا آمد. او ایراد شکلی به سؤال رئیس و سخنگوی شورا وارد کرد و عملاً آن دستور بی‌نتیجه ماند؛ اما در آن جلسه، بحث‌ میان پسندیده و ارغیانی از یک سو، خروج اعتراضی بخشی در پاسخ به واکنش کلمیشی از سویی دیگر، فصل جدیدی از روابط درونی اعضای شورا گشود.
 
 اپیزود چهارم: یک صفحه اینستاگرامی با شعار «اصل خبر را از ما بخواهید» فعالیت خود را با کاریکاتوری از شهردار سبزوار و رسانه‌هایی که آن‌ها را همسو با وی دانسته بود، آغاز کرد. به نظر می‌رسد حامی اصلی این صفحه، مسعود پسندیده است؛ او نه فقط جزء دنبال‌کننده‌های این پیج سبزواری است، بعدها نیز پست‌هایی از آن را در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته است. اگرچه این انتساب فقط «گمانه‌زنی»‌ است.
 
 اپیزود پنجم: ۳ عضو شورا با انتشار نامه‌ای، از کلمیشی به دلیل غیرموجه دانستن غیبت‌شان شدیداً انتقاد کردند و اقدام او را غیرقانونی دانستند. آن‌ها گفتند با هماهنگی قبلی به کربلا رفته‌اند اما رئیس شورا در ایام غیبت آن‌ها، جلسه برگزار کرده است. نام علی‌اکبر فروغی نیز در میان این سه عضو به چشم می‌خورد.
 
 اپیزود ششم: جلسه ۱۵۱ام شورای اسلامی شهر سبزوار با عدم حضور ۷ عضو شورا لغو شد. مسعود پسندیده این ۷ عضو را صراحتاً در صفحه شخصی خود به باد انتقاد گرفت. آن‌ها برای حضور در جلسه تجلیل از خانواده یک خیّر مدرسه‌ساز، به جلسه شورا نیامده بودند؛ کلمیشی و پسندیده تنها کسانی بودند که به صحن شورا رفته بودند. 
 
 اپیزود هفتم: مراسم رونمایی از تقویم فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار میزبان تنها دو عضو از شورا بود؛ رئیس و سخنگو. عدم حضور ۷ عضو دیگر نیز در صفحه اینستاگرامی‌ای که احتمالاً به مسعود پسندیده نزدیک است مورد نقد قرار گرفت؛ به‌وسیله کاریکاتوری که کنایه‌هایی به اعضای شورا نیز در آن وجود داشت مثل «عضو تهرانی شورا» و «عضو مدعی شورا».
 
 اپیزود هشتم: رأی‌گیری اعضای شورای شهر بر سر خرید ۱۰۰ جلد از کتاب دیوان امیرشاهی با رأی مثبت تنها سه عضو شورا -کلمیشی، پسندیده و آرمین- همراه شد و ۶ عضو دیگر به آن رأی ندادند. بعدها محمدی در گفت‌وگو با اسرارنامه، از این اقدام خود دفاع کرد.
 
 اپیزود نهم: جلسه صد و پنجاه و هشتم؛ خروج اعتراضی مهمانان صحن شورا همراه شد با خروج مسعود پسندیده با دفتر صورت جلسات شورا. این موضوع سبب شد ذبیح‌الله آرمین شدیداً به پسندیده انتقاد و اعتراض کند.
 
 تا اینجای داستان، فروغی، محمدی و آرمین، سه عضوی که تا چندی پیش آن‌ها را در زمره گروه ۵ نفره همراه با کلمیشی می‌شناختیم، هر یک به نحوی به مخالفت با رئیس یا سخنگوی شورا برخاسته‌اند.
 
 آیا پنج به چهاری که کلمیشی را به کرسی ریاست نشاند، به «هفت‌به‌دو» تغییر یافته و او نتوانسته دیگر اعضا را با خود متحد کند؟ آیا کلمیشی ۳ تن از همراهانش را نیز در این مدت ریاست از دست داده؟
 
منبع: کانال تلگرامی سبزواریان
نظرت را بنویس
comments

بانو

همیشه پای یک زن در میان است....از همون اول و چرخشی که بخشی داشت مشخص بود داستان این شورا چی میشه...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما