عملکرد پروازی فرودگاه سبزوار در آبان 98 بهتر از 8 مرکز استان کشور

 
امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
عملکرد فرودگاه سبزوار در زمینه تعداد پروازهای صورت گرفته در آبان 98 بهتر از 8 فرودگاه موجود در مراکز استان های کشور بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر مبنای اطلاعات مندرج در شماره یکصد و بیستم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه سبزوار در آبان 98 با انجام 52 فروند پرواز از فرودگاه های بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، سنندج مرکز استان کردستان، شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد و اراک مرکز استان مرکزی فعال تر بوده است. علاوه بر این 8 مرکز استان دارای فرودگاه فعال، دو شهر قم و قزوین به طور کل فاقد فرودگاه هستند و در این آمار محسابه نمی گردند.
 
بنابر آمارهای فوق، فرودگاه غرب خراسان در بین 48 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در آبان سال جاری رتبه بیست و پنجم را به دست آورده است که عملکردی متوسط در صنعت حمل و نقل هوایی ایران محسوب می گردد.
 
همچنین در آبان 98 تعداد 2778 نفر مسافر به همراه 18527 کیلوگرم بار از طریق پروازهای فرودگاه سبزوار جابه جا شده اند که بر مبنای این آماراستقبال مسافران از پروازهای فرودگاه سبزوار در آبان سال جاری نسبت به آبان سال گذشته  54 درصد افزایش داشته است.
 
همچنین تنها فرودگاه نیمه غربی استان خراسان رضوی در آبان 98 با رشد 22 درصدی مسافران نسبت به مهرماه همین امسال مواجه بوده است. به طوری که در مهرماه گذشته فرودگاه سبزوار با انجام 50 پرواز تعداد 2280نفر مسافر را جا به جا کرده بود. 
 
به طور متوسط در هر پرواز انجام شده از فرودگاه سبزوار در آبان 98 تعداد 53 نفر مسافر و 356 کیلوگرم بار جابه جا شده اند.
 
تمام پروازهای فرودگاه سبزوار در آبان 98 در مسیر هوایی تهران بوده است.
 
گفتنی است فرودگاه سبزوار به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نیز مطرح است و خدمات این فرودگاه شامل حال حدود 2 میلیون نفر از مردم شهرستان های نیمه غربی استان خراسان رضوی، و برخی مناطق استان های خراسان شمالی و سمنان می شود.
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما