به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی؛

کنگره بین المللی سربداران در تهران برگزار می شود

 

پاسداشت شهید قاسم سلیمانی در کنگره «سربداران»
 
تهران- ایرنا- کنگره بین المللی «سربداران» در دومین سال اجرای خود، به پاسداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خواهد پرداخت. 
 
در این کنگره که سال گذشته با تجلیل و نکوداشت رشادت‌های شهید «محسن حججی» شکل گرفت، از فیلم سازان و هنرمندان هنرهای تجسمی و شعر و ادبیات و سایر هنرمندانی که با محوریت مدافعان حرم  به تولید آثار هنری پرداخته بودند تقدیر شد و  از کتاب "جون خادم المهدی"  که مجموعه ی اشعار شاعران پارسی زبان برای شهید حججی بود رو نمایی و تقدیر بعمل آمد.
 
در دومین کنگره سربداران نیز از دو مجلد کتاب «عقیق سلیمانی» در شاخه های شعر و هنرهای تجسمی  با محوریت شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» رونمایی خواهد شد.
 
دبیر هنری این کنگره با اعلام فراخوانی همزمان با شهادت شهید سلیمانی از شاعران و هنرمندان دعوت کرد تا با ارسال آثار خود در رثای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این فراخوان شرکت کنند. 
 
سید حسین متولیان گفت: در تعداد و قالب‌ها و زمان ارسال آثار محدودیتی وجود ندارد و دبیرخانه این کنگره تا پیش از چاپ کتاب، آثار واصله را مورد پذیرش قرار خواهد داد.
 
وی اعلام کرد این کنگره به همت موسسه فرهنگی هنری کساء و با حضور فرماندهان سپاه پاسداران، همرزمان و دوستان شهید سلیمانی، خانواده جمعی از شهدای مدافع حرم و هنرمندان شاخه های مختلف هنری در دهه سوم دی ماه برگزار خواهد شد.
 
هنرمندان محترم می‌توانند برای ارسال آثار خود با نشانی «عقیق سلیمانی» در فضای تلگرام و شماره تلفن ۰۹۱۰۹۲۷۲۰۱ در فضای واتس آپ مرتبط شوند.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما