در غفلت سبزواری ها؛

سربداران، برند تاریخ و فرهنگ سبزوار نام کنگره ای بین المللی در تهران

در غفلت و بی خبری مسئولان سبزوار نسبت به مهمترین برندهای ملی و بین المللی شهر و دیار خود، دومین کنگره بین المللی سربداران به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران برگزار می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه اگرچه نام پرافتخار سربداران با شهر سبزوار به عنوان خاستگاه و پایتخت این نهضت تاریخ ساز ملی و مذهبی پیوند خورده، اما به تدریج دامنه ای سراسری پیدا کرده و به نمادی از آزادگی و سلحشوری همه ایرانیان تبدیل شده است. به طوری که در بسیاری از اشعار، متنون ادبی، آثار هنری و محافل سیاسی و نظامی در سرتاسر ایران از این نام برای یادآوری پیشینه دلاوری و وطن دوستی مردم ایران استفاده می شود.

اما در این بین از آنجایی که مدیران فرهنگی شهر سبزوار معمولا نسبت به ظرفیت های اصیل تاریخی و فرهنگی شهر خود بی توجه و غافل بوده اند، حالا قرار است کنگره سربداران بدون هیچ نام و نشانی از سبزوار در تهران برگزار شود.

البته یک مرتبه در سال 94 کنگره بین المللی سربداران در سبزوار برگزار شد که قرار بر آن بود این کنگره به صورت سالانه برگزار شود، ولی در نتیجه عدم وجود پیگیری دلسوزانه برگزاری دومین دوره آن اکنون بعد از 4 سال هنوز تحقق نیافته و سر از پایتخت کشور درآوره است و گویا سال گذشته نیز این کنگره به یاد شهید محسن حججی برگزار شده است!

هرچند این گستردگی استفاده از برندهای تاریخی سبزوار در دیگر نقاط کشور بسیار ارزشمند است، اما نکته تأسف بار اینجاست که خود ما سبزواری ها نسبت به آن ها بی توجه و غافلیم. خبرگزاری ایرنا درباره برگزاری کنگره بین المللی سربداران در تهران خبر داده است: این کنگره به همت موسسه فرهنگی هنری کساء و با حضور فرماندهان سپاه پاسداران، همرزمان و دوستان شهید سلیمانی، خانواده جمعی از شهدای مدافع حرم و هنرمندان شاخه های مختلف هنری در دهه سوم دی ماه برگزار خواهد شد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما