دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در سبزوار راه‌اندازی شد

 
سبزوار- ایرنا- دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه در سبزوار راه‌اندازی شد.
 
رییس دانشگاه حکیم سبزواری در این باره گفت: دفتر امور کنسولی این دانشگاه با هدف تسهیل در امور دانشجویان غیر ایرانی شامل صدور گذرنامه و روادید تحصیلی، مجوز اقامت، مهاجرت و تمدید اعتبار گذرنامه راه‌اندازی شده است.
 
دکتر علی اصغر مولوی افزود: ایجاد دفاتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌ها در راستای سیاست‌های وزارت علوم مبنی بر تمرکز زدایی، مسوولیت سپاری و تفویض اختیار امور مربوط به این دانشجویان است.
 
وی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای عربی منطقه دارد.
 
مولوی با اشاره به تحصیل ۲۷۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با ایجاد زیرساخت لازم و خدمات رفاهی و آموزشی توان جذب ۲ برابری این تعداد در این دانشگاه فراهم شده است.
 
دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما