یک رشته از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار کم و به دانشکده پرستاری جوین اضافه شد

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از اخذ مجوز انتقال یکی از رشته های این دانشگاه به دانشکده پرستاری جوین خبر داده است.(منبع)
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر عقیل اله کیخسروی اعلام کرده است: رشته کاردانی فوریت های پزشکی این شهر با اخذ مجوز در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور به جوین منتقل می شود.
 
وی انتقال این رشته از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جوین را با هدف تمرکززدایی عنوان کرده  است.
 
 
نگاه اسرارنامه:
 
 اگرچه رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار و شهرستان های تازه تأسیسی مانند جوین بسیار ارزشمند است و از این بابت باید قدردان تلاش و توجه مسئولان مربوطه به جوین و دیگرشهرستان های نوبنیاد غرب خراسان رضوی باشیم، اما اینکه ایده تمرکززدایی از شهری مانند سبزوار که خود دارای محرومیت های زیاد و هنوز نیازمند جذب امکانات و اعتبارات بیشتری است، آغاز شود، کمی عجیب و تأمل برانگیز به نظر می رسد!
 
ای کاش مسئولان محترم علوم پزشکی سبزوار به جای اینکه یک امتیاز را از یک جا کم و به جای دیگر اضافه کنند، تلاششان معطوف به این باشد که به طور کل امتیازات و امکانات جدیدی را به منطقه سبزواربزرگ اضافه کنند. اگر هم قرار بر تمرکززدایی باشد، این تمرکززدایی باید از کلانشهرهای بزرگی نظیر مشهد و تهران آغاز شود که واقعا شاهد انباشت فشرده همه امکانات علمی، آموزشی، فرهنگی و ... در این شهرها هستیم. 
 
*   *   *
 
گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با  بیش از168 عضو هیات علمی وحدود 2080 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی و تخصصی آموزش علوم پزشکی را در غرب خراسان برعهده دارد.
 
لازم به ذکر است، مجوز ساخت و راه اندازی دانشکده پرستاری شهرستان جوین در تیرماه سال 92 در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مورد موافقت قرار گرفت سپس با پیگیری های انجام شده در نیمه اول مرداد ماه سال 94 باپذیرش 24 دانشجو دررشته پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته موافقت گردید و دربهمن ماه سال 94 دانشکده پرستاری جوین توسط دکتر آقاجانی معاون وقت درمان وزارت بهداشت رسماً افتتاح گردید و ترم 1 هماهنگ با دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با همکاری تعداد 16 نفر از اساتید مجرب شروع گردید. دانشکده پرستاری جوین در حال حاضر شامل ساختمان آموزشی، ساختمان اداری، پراتیک، نمازخانه، خوابگاه، سلف سرویس، کتابخانه و سالن IT  می باشد. (منبع)
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما