رشد صد در صدی جابه جایی مسافر پروازهای سبزوار در آذرماه 98

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
میزان جابه جایی مسافر در پروازهای فرودگاه سبزوار در آذرماه 98 با رشد 98 درصدی نسبت به آذرماه سال 97 مواجه بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر مبنای اطلاعات ارائه شده در صد و بیست و یکمین ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور که به تازگی منتشر شده است، طی آذرماه سال جاری 3515 نفر مسافر از طریق پروازهای تنها فرودگاه غرب خراسان رضوی جابه جا شده اند در حالیکه در آذرماه سال 97 فقط 1690 مسافر در این فرودگاه جابه جا شده بودند که این بیانگر رشد بیش از دو برابری عملکرد مسافری این فرودگاه است.
 
بر مبنای همین گزارش تعداد پروازهای انجام شده در فرودگاه سبزوار در این ماه 60 فروند پرواز رفت و برگشت در مسیر هوایی تهران بوده است که به لحاظ تعداد پروازها نیز این فرودگاه نسبت به آذر سال 97 رشد 88 درصدی را تجربه کرده است.
 
همچنین از طریق 60 پرواز انجام گرفته آذرماه گذشته در فرودگاه سبزوار، 21هزار 238 کیلوگرم بار نیز جابه جا شده است.
 
به طور متوسط هر پرواز فرودگاه سبزوار در آذرماه 98 با 59 نفر مسافر انجام شده است. 
 
انجام 60 پرواز و جابه جایی بیش از 3500نفر مسافر در فرودگاه سبزوار طی یک ماه، یکی از بیشترین مقادیر عملکرد این فرودگاه در 7 سال اخیر یعنی از سال 91 تا به امروز محسوب می شود اما هنوز نتوانسته است رکورد ثبت شده خود در آبان 91 را بشکند چرا که فرودگاه سبزوار در آبان 91 با انجام 66 پرواز 4983 نفر مسافر را جابه جا کرده بود و نکته جالب تر اینجاست که در آن سال فرودگاه سبزوار علاوه بر مسیر هوایی تهران، در مسیر هوایی بغداد نیز به عنوان یک مقصد خارجی پرواز داشت.
 
این را هم نباید از نظر دور داشت که در آذرماه 98 به دلیل وضعیت نامساعد جوی در مشهد، تعدادی از پروازهایی که قرار بود در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد فرود بیایند، از مشهد برگشتند و تعدادی از آن ها در فرودگاه سبزوار به زمین نشستند. همین موضوع می تواند بر تعداد پروازهای انجام شده و تعداد مسافر و بار جابه جا شده در فرودگاه سبزوار تأثیر مثبت گذاشته باشد. (منبع1) ، (منبع2)
 
گفتنی است عملکرد فرودگاه سبزوار در هر سه شاخص تعداد پرواز، جابه جایی بار و مسافر از 7 فرودگاه مرکز استان در شهرهای بجنورد، شهرکرد، سمنان، همدان، یاسوج، زنجان و اراک بهتر بوده است.
 
فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه نیمه  غربی استان خراسان رضوی و همچنین تنها فرودگاه فعال در استان خراسان رضوی بعد از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد است. 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما