روز پرکار مدیر کل در سبزوار!

از افتتاح طرح های هنری تا رونمایی از کتاب فاخر امیر شاهی سبزواری

مهدیه عابدی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

در پی سفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به شهرستان سبزوار روز سه شنبه اول بهمن ماه چندین طرح هنری و فرهنگی با حضور وی به بهره برداری رسید. این طرح ها که شامل انعقاد دو تفاهم نامه مشترک علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی در قالب همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بادانشگاه حکیم، بازدید از نمایشگاه قلمرو قلم ده تن از بانوان خوشنویس فوق ممتاز، افتتاح اولین پلاتوی تائر 4 سو، افتتاح نگارخانه مولانا شیخ محمد سبزواری همزمان با بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی شوق دیدار، افتتاح ساختمان اداری و رفاهی به نام شهید سردار قاسم سلیمانی و نگارخانه استاد حسین ماستیانی همزمان با برپایی نمایشگاه نقاشی اوهام و آیین رونمایی از دیوان امیرشاهی بود که با حضور دکتر جعفر مرواريد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و هیئت همراه، رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، پیشکسوتان و فرهیختگان هنری و فرهنگی شهرستان، اصحاب رسانه و جمعی از علاقه مندان به هنر سبزوار افتتاح و بازگشایی شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه یکم بهمن ماه مصادف با روز هنر در سبزوار نام گرفته است که در این میان شاهد افتتاح چندین طرح و  نمایشگاه هنری درفضای فرهنگی و هنری در سطح شهرستان بوده ایم. در همین بابت عصر سه شنبه نیز جمعی از همشهریان  شاهد افتتاح نگارخانه مولانا شیخ محمد سبزواری و نمایشگاه خوشنویسی شوق بودند. لازم به ذکر است که در آبان ماه سال جاری نگارخانه امیرشاهی همزمان با اجرای تاتر شاه کشی با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی شهرستان به سالن چند منظوره تبدیل شد و در همین راستا و به منظور کمک به توسعه فضای فرهنگی و هنری در سبزوار نگارخانه مولانا شیخ محمد سبزواری نیز افتتاح گردید. این نگارخانه همچنین میزبان نمایشگاه استانی خوشنویسی شامل آثار هنرمندان سبزواری، کاشمری و نیشابوری تحت عنوان نمایشگاه شوق دیدار بود که در محل مجموعه اسرار بازگشایی شد.

در قسمت دیگری از برنامه های روز هنر سبزوار نگارخانه استاد حسین ماستیانی و نمايشگاه نقاشی اوهام نیز در محل مجتمع فرهنگی، هنری ابوالفضل بیهقی  بازگشایی شد و سپس با رونمایی از دیوان امیرشاهی و برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان خوشنویس و فعالان پیشکسوت فرهنگی سبزوار به پایان رسید.

رضا شجاع مقدم در مراسم رونمایی از دیوان امیرشاهی گفت:یکی از مشکلات شهر سبزوار کمبود فضاهای فرهنگی و هنری است که امیدواریم با بهره برداری از طرح های روز هنر قسمتی از این کمبود جبران شود.

وی با تشکر و قدردانی از کمک خیرین و بخش خصوصی نیز ادامه داد: این طرح ها با هزینه 2میلیارد و 500 میلیون ریال و با مساعدت خیرین و بخش خصوصی شهرستان به بار نشسته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انعقاد دو تفاهم نامه با دانشگاه حکیم سبزواری اضافه کرد: این تفاهم نامه راه را برای همکاری هرچه بیشتر با ظرفیت های علمی و فرهنگی دانشگاه حکیم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هموار می‌کند.

شجاع مقدم از اعضای شورای اسلامی شهرستان نیز که از مهمانان این مراسم بودند خواست نسبت به اجرا و تصویب طرح گذر و فرهنگ اهتمام و توجه داشته باشند تا از این طریق بتوان ظرفیت های بالای فرهنگ و هنر سبزوار را بیش از پیش نشان داد.

در قسمت دیگری از این مراسم دکتر مروارید نیز با اشاره به ظرفیت های مهم، تاثیرگذار و شایسته فرهنگ و هنر سبزوار گفت: امروز شاهد به ثمر نشستن هنرها و طرح های گوناگون فرهنگی بودیم که با یک نگاه جامع در خدمت مردم فرهنگ دوست و هنردوست سبزوار قرار گرفت. این رویداد بدون شک ناشی از میراث غنی سبزوار کهن دارد که مهد شعرا، ادبا، بیهقی ها و امیر شاهی ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما در استان کماکان شاهد ذوق، خلاقیت و هنر پروری هنرمندان سبزواری در بخش های گوناگون هنری نیز هستیم اضافه کرد:

از چشمه جوشان فرهنگ و هنر سبزوار باید نشاط فرهنگی و هنری را دریافت کرد که خوشبختانه بستر گذشته خود را حفظ کرده و باید در راستای استمرار آن کوشا بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ذکر این نکته که توسعه اقتصادی باید در بستر توسعه فرهنگی رخ دهد از کمک و مساعدت مسئولان شهرستان در جهت به ثمر نشستن طرح های گوناگون هنری قدردانی کرد و گفت: آینده با نشاط در پرتو خلاقیت و شادی و ابتکار به وقوع می‌پیوندد که با قلم فرسایی ها و هنر فرهنگ دوستان و هنرمندان همراه خواهد بود.

وی با تاکید این نکته مهم که شورای شهر سبزوار و شهرداری باید در جهت تصویب و اجرای هر چه سریع تر گذر فرهنگ و هنر سبزوار بکوشد از آنان توجه بیشتر را به این مهم خواستار شد و ادامه داد:شورای شهر سبزوار و شهرداری این شهرستان باید عنایت بیشتری به این موضوع داشته باشند تا اقتصاد و فرهنگ و هنر این شهرستان در پرتو اجرای این طرح به توسعه برسند و شاهد مجموعه ای از رویداد های مهم دیگر فرهنگی در این دیار باشیم.

ذبیح الله آرمین نیز از اعضای شورای شهر سبزوار در قسمتی از این مراسم با اشاره به اینکه طرح حمایت از دیوان امیرشاهی در اولین ارائه خود در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر رای نیاورد با اظهار تاسف از این موضوع قول مساعد داد که نسبت به خرید این کتاب و حمایت از دیوان امیرشاهی به لحاظ کمک به مقوله فرهنگی شهرستان از همکاران خود بخواهد که در این راستا تلاش و جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

موضوعی که مشخص نیست بعد از رد شدن طرح حمایت از دیوان امیرشاهی این بار با خرید این دیوان چه خواهد شد...!

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما