معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:

در شهرداری اراده جدی برای حل گذر فرهنگ و هنر نمی بینم

الهام شبانی مقدم/ مجله اینترنتی اسرارنامه

 معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: به صراحت اعلام می کنم، در شهرداری اراده جدی برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر نمی بینم، همکاری شهرداری ضعیف است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه احمد برادران در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی  و معاونانش که در محل دفتر وی انجام شد، افزود: اقدامات فرهنگی ریشه ای است و پیشینه می طلبد که بستر این موضوع در سبزوار با توجه به قدمت بالا و ظرفیت های ویژه فرهنگی که دارد، فراهم است.

وی با بیان اینکه ما دولت فرهنگی هستیم، اما فرهنگ دولتی را نمی پسندیم ، افزود: ما فرهنگ را وصل به دولت نمی کنیم، فرهنگ مقوله ای اساسی است و این دغدغه را داریم که فرهنگی باشیم اما تنها راه حل  ارتقاء فرهنگی مشارکت و استفاده از جامعه هنرمندان است ولی دولت را فرهنگی نمی کنیم

برادران سرمنشاء یکی از آسیب های اجتماعی را مربوط به فرهنگ عمومی دانست و گفت:  اگر کار فرهنگ باید به اهل آن سپرده و  نسخه فرهنگی به سمت درمان فرهنگی  سوق داده می شد، امروز در حوزه آسیب های اجتماعی  با چالش های جدی مواجه نمی شدیم.

وی با تاکید بر اینکه مقوله فرهنگ نیازمند عزم عمومی و اراده ملی است اظهار کرد:  این موضوع صرفاً به یک نهاد خاص بر نمی گردد، بلکه همه دستگاه ها از عنصر خانواده ، مدرسه، رسانه ها و جامعه می توانند در این جهت کمک کنند.

فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به ایجاد گذر فرهنگ و هنر در سبزوار نیز گفت:  در جلسه ای که در تهران برگزار شد  گزینه ای اداره ارشاد بود که با توجه به مشکلات حقوقی که مطرح شد این موضوع  بنا به دلایلی انجام نشد. به نظر بنده در ایجاد گذر فرهنگ و هنر اراده شهرداری ضعیف است و اراده جدی در شهرداری برای حل موضوع گذر فرهنگی نمی بینم.

وی ادامه داد: در نگاه مسئولان شهری این چنین برداشت می شود که فرماندار این اقدام را انجام نمی دهد اما گزینه هایی در سطح شهرستان برای گذر فرهنگ و هنر مطرح شده و اینکه چرا با تاخیر همراه است شاید به ضعف مدیریتی اینجانب بر می گردد اما در مجموع در حوزه شهر باید این اراده تقویت شود.

 

*انتخاب محدوده میدان 22 بهمن ومیدان زند غیر کارشناسی است

 برادران اظهار کرد: در جلسه ای میدان 22 بهمن و میدان زند به این دلیل  وجود 7 اثر تاریخی به عنوان یکی از گزینه های ایجاد گذر فرهنگ و هنر مطرح می شود، اما انتخاب این خیابان به لحاظ بار ترافیکی شدید  کاملا غیر کارشناسی شده است و در شورای ترافیک نیز رد خواهد شد و بنده نیز مخالف آن هستم. اگر این طرح قرار است در این بافت انجام شود حداقل به سمت خیابان های فرعی و یک طرفه باید کشیده شود.

در ادامه این دیدار جعفر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی  اظهار کرد: گذر فرهنگ و هنر در مشهد و نیشابور از مدت ها قبل ایجاد شده و سبزوار برای جانمایی این طرح فرهنگی هنوز محلی را معرفی نکرده است. فرصت طلایی در حال اتمام است ما نمی خواهیم این اعتبار از سبزوار خارج شود، برای آخرین بار نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی  برگزار شود تا اتمام حجت انجام شود.

وی افزود: در بحث فرهنگ دو انتظار وجود دارد یک گفتمان فرهنگی و دوم بحث فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری است تا در فضای عمومی جامعه با اقتصاد خرد بدون کمک از اقتصاد خارجی  و با ماندن در زیست بوم ایده های اقتصادی شکوفا شود. بخشی از این به ابزارهای رسانه ای، تئاتر و موسیقی بر می گردد. ما با پول نفت نمی توانیم ادامه دهیم لذا باید منابع خلاق هنری به افزایش سرمایه  منتج شود که ایجاد گذر فرهنگ و هنر در همین راستا خواهد بود.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما