بعد از کش و قوس های فراوان

محدوده میدان کارگر تا میدان 22 بهمن برای احداث گذر فرهنگ و هنر در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید

مهدیه عابدی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

 در حالی که حدود 2 هفته پیش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق اطلاعیه ای اعلام کرده بود که مجتمع فرهنگی – هنری اسرار فضای مناسبی برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر نیست، بعد از گذشت این مدت مکان دیگری برای  این منظور پیشنهاد شده است.

در بند 2 ماده 1 این اطلاعیه آمده بود که فضاهای میراثی و قابل تغییر، مانند خانه های قدیمی، کاروان سراها، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، مدارس قدیمی و ساختمان های اداری که بهره برداری از آن ها متوقف و امکان بازسازی و مرمت در آن ها وجود دارد بهترین گزینه برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر است که آماده سازی این اماکن نیز در هر شهری به عهده شهرداری همان شهر می باشد.

در این اطلاعیه همچنین قید شده بود که تا کنون 2 مکان جهت راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در شهر پیشنهاد شده که مجتمع فرهنگی – هنری اسرار به لحاظ عدم شرایط منطبق با بند 2 این اطلاعیه ، و مشکلات حقوقی ناشی از تغییرات مورد موافقت قرار نگرفته است.

اینک بعد از گذشت حدودا دو هفته از انتشار این شیوه نامه و بررسی و تصویب لایحه شهرداری در خصوص احداث گذر فرهنگ و هنر در شورای اسلامی شهرستان، مکان پیشنهادی جدید در محدوده میدان کارگر تا میدان22 بهمن(پست و تلگراف) در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین باره به خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه گفت: همانطور که می دانید در بند 2 اطلاعیه ای که منتشر شده است موضوع فضاهای قابل تغییر به اماکن فرهنگی و هنری  به گونه ای نام برده شده که به طور حتم مجتمع فرهنگی- هنری اسرار شامل این بند نخواهد شد. این فضاها شامل مدارس قدیمی، کاروان سراها و... است که بهره برداری از آن ها متوقف و امکان بازسازی دارند.

رضا شجاع مقدم افزود: مجتمع اسرار اولا خود یک مکان فرهنگی و هنری ست که در حال حاضر در راستای مباحث هنری و فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد و و همانطور که می دانید آماده سازی فضای مناسب نیز بر عهده شهرداری می باشد.

وی ادامه داد: مکان پیشنهادی جدید مورد موافقت اداره ارشاد است که خوشبختانه امروز در شورای اسلامی شهرستان به تصویب رسیده و باید منتظر بود تا در شورای تطبیق نیز به تایید نهایی برسد.

شجاع مقدم با بیان اینکه این محدوده به لحاظ وجود 7 اثر تاریخی باارزش مانند سفره خانه سنتی، آرامگاه اسرا، بقراط ...دارای اهمیت مضاعف است اظهار امیدواری کرد که حل مشکلات احتمالی در این ناحیه و تایید نهایی سرانجام به احداث گذر فرهنگ و هنر در این منطقه منجر شود.

لازم به ذکر است که گذر فرهنگ و هنرخیابان، میدان یا بازار و گذری است که مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری را شامل شده و فضای بیرونی آن نیز پیاده راهی برای عرضه هنرهای خیابانی، آیینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قلمداد می شود.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما